تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 84903
زیست آنلاین: در گزارش شبکه ملی انگلیس که روز گذشته منتشر شد آمده است، این کشور باید سیاست های سختگیرانه تری را برای افزایش بهره وری گرمایش خانه ها در نظر بگیرد و مصرف کنندگان باید مصرف انرژی را برای رسیدن به هدف انتشار صفر خالص تا اواسط قرن کاهش دهند.
لزوم آگاهی عمومی و سیاست های سختگیرانه برای کاهش انتشار
به گزارش زیست آنلاین، اپراتور سیستم برق شبکه ملی (ESO)، که توزیع برق در سراسر انگلیس را بر عهده دارد، در گزارش خود سناریوهای مختلفی را مدلسازی کرده است. در سه مورد، نشان داده شده که چگونه انگلیس می تواند در سال 2050 به هدف خود برسد و در مورد چهارم عدم دستیابی به آن مدل شده است.

یک گروه بین حزبی از قانونگذاران گفتند که دولت باید اقدامات بیشتری برای جذب مردم انجام دهد و برنامه های سیاسی را در مورد چگونگی دستیابی به هدف انتشار صفر خالص منتشر کند.

در سناریوهای مختلف شبکه ملی، انگلیس تا سال 2050 می تواند تا 37.4 میلیون وسیله نقلیه برقی داشته باشد و تقاضای انرژی در بخش حمل و نقل جاده ای می تواند 60 درصد کاهش یابد. اگر جذب کربن در نظر گرفته شود، انگلیس می تواند تا سال 2034 انتشار گازهای گلخانه ای منفی داشته باشد.

هیدروژن سبز نیز می تواند در دستیابی به انتشار صفر خالص نقش داشته باشد.

اما این گزارش می گوید جامعه نیز باید تغییر کند.

در بلندپروازانه ترین سناریو ، خانواده ها در سال 2050 دمای سیستم های گرمایشی خود را به طور متوسط 1 درجه سانتیگراد کاهش می دهند و بیش از 80 درصد آنها از برق غیر پیک برای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می کنند.

این سناریو همچنین در نظر گرفته است که پس از سال 2035، مصرف گاز طبیعی بدون جذب و ذخیره کربن نخواهد بود.

متیو رایت، رئیس استراتژی و مقررات در National Grid ESO گفت: "مصرف کنندگان به درک بیشتری از چگونگی اثر استفاده از انرژی و انتخاب سبک زندگی بر پایداری سیستم انرژی، نیاز خواهند داشت. سیاست دولت، کلید آگاهی و تغییر خواهد بود."

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcdsn0j.yt0oz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما