تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : 84895
زیست آنلاین: رهبران اقتصادی گروه بیست، برای اولین بار قیمت گذاری کربن را به عنوان ابزاری بالقوه برای مقابله با تغییر اقلیم به رسمیت شناختند.
به رسمیت شناخته شدن قیمت گذاری کربن توسط گروه بیست
به گزارش زیست آنلاین، این اقدام یک تغییر گسترده نسبت به چهار سال گذشته است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده مخالف نام بردن از تغییر اقلیم به عنوان یک خطر جهانی در بیانیه های بین المللی بود.

در بیانیه ای که روز شنبه پس از جلسه وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی گروه 20 در شهر ونیز ایتالیا، که با خطر افزایش سطح آب روبرو است، صادر شد، از قیمت گذاری کربن، در کنار مجموعه گسترده ای از ابزارها نام برده شده است که کشورها بر اساس آن باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هماهنگ شوند.

از جمله این ابزارها می توان به سرمایه گذاری در زیرساخت های پایدار و فن آوری های جدید برای تقویت کربن زدایی و انرژی پاک، "از جمله منطقی سازی و حذف تدریجی یارانه های ناکارآمد سوخت های فسیلی که مصرف بی رویه را تشویق می کنند و در صورت مناسب بودن، استفاده از مکانیسم ها و مشوق های قیمت گذاری کربن، ضمن فراهم کردن پشتیبانی هدفمند از فقیرترین و آسیب پذیرترین افراد اشاره کرد.

این بیانیه درست چند روز پیش از برنامه اتحادیه اروپا برای رونمایی از مالیات جنجالی تنظیم کربن برای کالاهای کشورهای با انتشار کربن بالا صادر شد.

وزیر اقتصاد فرانسه می گوید این اولین بار است که در بیانیه گروه 20، می توانید عبارت "قیمت گذاری کربن" را که به عنوان یک راه حل برای مبارزه با تغییر اقلیم معرفی شده است، مشاهده کنید. ما بسیار تلاش کردیم تا این دو کلمه را وارد این بیانیه کنیم.

منبع: Retuers

https://zistonline.com/vdcdkj0j.yt0on6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما