تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 84878
زیست آنلاین: کمیسیون اروپا، فولکس واگن و ب ام را به دلیل تبانی با دایملر برای جلوگیری از پیشرفت فناوری که می تواند باعث کاهش انتشار گازهای مضر از وسایل نقلیه آنها شود، یک میلیارد دلار جریمه کرد.
به گزارش زیست آنلاین، روز پنجشنبه، این کمیسیون در بیانیه ای گفت که سه خودروساز آلمانی فولکس واگن، آئودی و پورشه به همراه شرکت های تابعه، برای جلوگیری از رقابت در زمینه توسعه فنی در زمینه پاکسازی اکسید نیتروژن، قوانین ضد انحصاری اتحادیه اروپا را نقض کردند.

مارگرت وستاگر، مقام ارشد بخش ضد انحصاری کمیسیون اتحادیه اروپا در این بیانیه گفت: پنج تولید کننده اتومبیل دایملر، بی ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه این فناوری را برای کاهش میزان انتشار، بیشتر از حدی که تحت استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا وجود موردنیاز است، در اختیار گرفتند. اما آنها از رقابت در استفاده از پتانسیل کامل این فناوری برای پاکسازی بیشتر از آنچه در قانون لازم است، خودداری کردند.

در دنیای امروز، آلودگی کمتر از ویژگی های مهم هر خودرو است. و هدف این گروه، محدود کردن رقابت در این پارامتر اصلی رقابت است.

طبق اعلام این کمیسیون، این اتهامات مربوط به اتفاقاتی است که بین سالهای 2009 و 2014 اتفاق افتاده است، زمانی که خودروسازان "جلسات فنی منظم" را برای بحث در مورد توسعه فناوری حذف انتشار اکسید نیتروژن از اتومبیل های سواری دیزلی برگزار می کردند.

فولکس واگن و برندهایش، آئودی و پورشه، 595 میلیون دلار و بی ام و 442 میلیون یورو جریمه شدند. دایملر (DDAIF) اما به دلیل فاش کردن این تبانی، جریمه نشد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcevv8v.jh8efi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما