تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : 84859
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که صنعت نفت وارد تالاب هورالعظیم شده، یکپارچگی تالاب از بین رفته و به چند مخزن تبدیل شده است.
 نفت یکپارچگی هورالعظیم را از بین برده است/ شکایت می کنم
به گزارش زیست آنلاین، قاسم ساعدی اظهار کرد: هورالعظیم تالاب بین المللی و یکی از تالاب‌های بسیار عظیم کشور محسوب می‌شود و به عنوان یک ثروت ملی به آن نگاه می‌کنیم.

وی افزود: از زمانی که نفت وارد حوزه دشت آزادگان و هویزه شد، تالاب هورالعظیم از آن یکپارچگی خارج و به چند مخزن تبدیل شد.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین مخازن باعث محدودیت گردش آب شد و حقابه تالاب هورالعظیم سال‌های متمادی توسط وزارت نیرو تأمین نشده و اهمیت، ارزش و جایگاه آن را نزدیک به نابودی کشانده و از بین بردند.

ساعدی عنوان کرد: با همت مجمع نمایندگان خوزستان و مطالبه نمایندگان این استان برای تأمین حقابه تالاب هورالعظیم و شادگان کارهای اساسی صورت گرفت ولی مناطق نفت‌خیز و شرکت‌های نفتی از بُعد زیست‌محیطی رعایت نمی‌کنند و پسماند و مواد شیمیایی را در تالاب رهاسازی می‌کنند که باعث شده همه موجودات زنده تالاب و حتی رشد نیزارها از بین برود.

وی تأکید کرد: قطعاً سازمان محیط زیست باید به رسالت و وظیفه خود عمل کند و در بازدید میدانی باید پرونده‌های حقوقی برای همه شرکت‌های نفتی مستقر تشکیل دهد چون قانون را اجرا نمی‌کنند و این سازمان باید شاکی آنها شود تا در محضر مقامات قضائی جوابگو باشند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک به عنوان نماینده مردم شکایتی را به مدعی‌العموم (دادستان) هویزه و دشت آزادگان تقدیم می‌کنم تا موضوع را در سطح شهرستان و بعد استان دنبال کنم./مهر

https://zistonline.com/vdcdnj0j.yt0ok6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما