تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 84839
زیست آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز جمعه قانونی را امضا کرد که به موجب آن مشاغل مجبورند انتشار گازهای گلخانه ای خود را گزارش دهند.
امضای پوتین بر قانون جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای
به گزارش زیست آنلاین، این قانون به عنوان اولین گام روسیه برای تعدیل کربن برای مبارزه با تغییر اقلیم توصیف شده است.

روسیه، صادر کننده بزرگ نفت و گاز، در سال 2019 به توافقنامه اقلیمی پاریس پیوست. این کشور قصد دارد انتشار گازهای گلخانه ای خود در سال2030 را به 70 درصد مقدار سال 1990 برساند. هدفی که به دلیل غیر صنعتی شدن از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، باید به راحتی به آن دست پیدا کند.

قانون جدید، گزارش کربن را برای بزرگترین شرکتهای منتشر کننده گازهای گلخانه ای اجباری می کند. این اطلاعات توسط یک نهاد دولتی جمع آوری خواهد شد.

ولادیمیر برماتوف، رئیس کمیته حفاظت از محیط زیست و اکولوژی پارلمان روسیه، از این قانون به عنوان اولین گام برای تعدیل کربن در روسیه نام برده است.

ولادیمیر چوپروف، سخنگوی Greenpeace در روسیه، نیز از این قانون استقبال کرد. وی گفت: "این قانون آن طور که باید، بلند پروازانه نیست. اما در مقایسه با آنچه وجود داشت، یا بهتر بگوییم آنچه وجود نداشت، خبر بسیار خوبی است. یک سیستم حسابرسی در حال معرفی است. دی اکسید کربن در حال تبدیل شدن به موضوع اصلی در قوانین دولت است. سیستم حسابرسی و کاهش انتشار در حال ظهور است. این پیش شرط سیستم تجارت انتشار گازهای گلخانه ای است."

روسیه به تعیین اهداف انتشار غیر بلند پروازانه متهم شده است. پوتین گفته است این یک داستان خیالی ست که مسکو تغییرات آب و هوایی را جدی نمی گیرد. با این حال وی در مورد خطر تبدیل فشار برای خنثی سازی کربن، به ابزاری برای "رقابت ناعادلانه" هشدار داده است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcb9wbw.rhbafpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما