تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : 84825
زیست آنلاین: چین با یک بحران شدید برق روبرو است. افزایش دما، افزایش تقاضا برای انرژی و محدودیت های شدید در استفاده از زغال سنگ، سه عامل برای بحران برق این کشور است.
چین شدیدترین بحران برق در یک دهه گذشته را تجربه می کند
به گزارش زیست آنلاین، این مشکلی است که می تواند ماه ها ادامه داشته باشد، بهبود اقتصادی این کشور را دچار مشکل کند و به تجارت جهانی ضربه بزند.

چندین استان چین از جمله مهمترین استان های این کشور برای رشد اقتصادی، در هفته های اخیر با بحران برق روبرو بوده اند.

استان گوانگدونگ، مرکز تولید، که 1.7 تریلیون دلار یا بیش از 10 درصد از تولید اقتصادی سالانه چین را بر عهده دارد و سهم بیشتری از تجارت خارجی بر عهده آن است، بیش از یک ماه است که برق را سهمیه بندی می کند. این محدودیت ها، شرکت های سراسر این استان را مجبور به تعطیلی چند روز در هفته کرده است. برخی از مقامات محلی هشدار می دهند كه سهمیه بندی برق می تواند تا پایان سال ادامه یابد.

این مشکل فقط مربط به گوانگدونگ نیست. حداقل 9 استان با مشکلات مشابهی روبرو هستند، از جمله یوننان، گوانگشی و قطب تولید ژجیان، که مقامات منطقه ای را مجبور به اعلام محدودیت برق در منطقه ای از چین به وسعت بریتانیا، آلمان، فرانسه و ژاپن کرده است.

کمبود برق می تواند تولید در تقریبا تمام بخش های اقتصاد چین، از جمله صنایع کلیدی ساخت و تولید را کاهش دهد. مشاغلی که براساس اداره ملی آمار چین، در سال گذشته تقریباً 70 درصد از برق این کشور را مصرف کرده و عامل اصلی بهبود اقتصادی در سال 2021 بوده اند.

کمبود برق در چین احتمالاً حداقل تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت، به خصوص که تقاضا در ماه های گرم تابستان بالا است.

https://zistonline.com/vdcgn797.ak9tx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما