تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 84798
زیست آنلاین: تنش گرمایی مرتبط با تغییر اقلیم به این معنی است که کارگران، به ویژه آنهایی که در محیط باز فعالیت می کنند، کمتر کار کرده و درآمد کمتری خواهند داشت. یک پنجم بازده کارگران ممکن است از بین برود.
افزایش دمای هوا، بازدهی نیروی کار را تهدید می کند
به گزارش زیست آنلاین، هفته گذشته که برای چند روز در اروپا دما به بیش از 35 درجه سانتیگراد، شکایت جمعی از کارگران شاغل فضای باز و کامندان ادارات به گوش می رسید.

اما، در سراسر کشورهای استوایی در جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا، افزایش دما مردم را مجبور به کار در میان تنش گرمایی شدید در بیشتر اوقات سال می کند.

کارگران کم درآمد شاغل در بخش کشاورزی یا ساخت و ساز که در محیط باز کار می کنند، به شدت در مقابل تنش گرمایی آسیب پذیر هستند.

عواقب آشکار برای سلامتی، خستگی گرمایی، گرمازدگی و گاهی مرگ است. اما محققان به طور گسترده در حال پیگیری ارتباط بین تنش گرمایی و کاهش بهره وری به عنوان بخشی از جنبه اقتصادی برای اقدامات اقلیمی هستند.

بر اساس مطالعه سال 2020 مرکز تغییرات اقلیمی Euro-Mediterranean Center مستقر در ونیز (CMCC)، اگر طبق پیش بینی ها افزایش دمای 3.5 درجه سانتیگراد اتفاق بیفتد، تولید ناخالص داخلی سرانه در آفریقای جنوبی، تا سال 2100، حدود بیست درصد کاهش خواهد یافت.

این مطالعه نشان می دهد که بهره وری نیروی کار کم مهارت، در آستانه 26.2 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. با این حال، این در سایر تأثیرات اقلیمی مانند افزایش سطح دریا، سیل یا خشکسالی دیده نشده است. بنابراین کاهش 20 درصدی بهره وری کارگران احتمالاً برآورد محافظه کارانه ای است.

در همین حال، تحقیقات سازمان بین المللی کار (ILO) در سال 2019 که در نوع خود منحصر به فرد است، نشان می دهد که تنش گرمایی در یک شرایط اقلیم در حال تغییر، می تواند تا سال 2030، سطح بهره وری جهانی را معادل 80 میلیون شغل تمام وقت کاهش دهد.

به عبارت دیگر، 2.2 درصد از کل ساعات کار در سراسر جهان ممکن است در پایان دهه در اثر گرمای شدید از بین برود.

در کشورهای گرمتر در جنوب آسیا و غرب آفریقا که غالباً نسبت بالاتری از کارگران کم درآمد در آن ها وجود دارد، از دست دادن ساعت کاری می تواند به 5 درصد برسد.

منبع: DW

https://zistonline.com/vdcfcedc.w6dj1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما