تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 84781
با همکاری مشترک سازمان ملل متحد و ایران برگزار می‌شود

کارگاه بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب

با همکاری مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (UNOOSA) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کارگاه آموزشی بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب بصورت مجازی از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ به میزبانی سازمان فضایی ایران در تهران برگزار می‌شود.
کارگاه بین‌المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب
به گزارش زیست آنلاین، در کارگاه مذکور، نقش فناوری‌های فضایی در شناسایی و پایش اثرات تغییر شرایط اقلیمی- از جمله شروع خشکسالی، جاری شدن سیل و به طور کلی شرایط منابع آب در نتیجه تغییرات اقلیم جهانی به‌ویژه در مقیاس بین‌المللی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین، مباحث کارگاه مرتبط با اهداف توسعه پایدار (SDGs) خواهد بود. بنابراین، اهداف اصلی کارگاه آموزشی، ارتقای تحقیقات مشترک، شناسایی چالش‌ها و ارائه توصیه‌هایی برای بهبود تلاش‌های منطقه‌ای در جهت مدیریت بلایا و مقابله با شرایط اضطراری است.

اهداف خاص این کارگاه عبارتند از:

• معرفی آخرین کاربردهای فناوری‌های فضا-پایه برای مدیریت منابع طبیعی، محیط زیست و همچنین مدیریت بلایا، به‌ویژه برای خشکسالی، سیل و منابع آب؛

• ارتقاء تبادل بیشتر تجربیات درخصوص پروژه‌های کاربردهای فضا-پایه مربوط به منابع آب در مقیاس ملی و یا منطقه‌ای؛

• تشویق به همکاری بیشتر میان ذینفعان مدیریت بلایا به منظور ارتقاء مشارکت در منطقه؛

• تبیین توصیه‌ها و یافته‌هایی برای دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد به عنوان کمک به این دفتر در ایجاد مشارکت برای تقویت و ارائه ظرفیت‌سازی در سنجش از دور ماهواره‌ای و سایر فناوری‌ها برای کاهش و مدیریت ریسک بلایا.

نتایج مورد انتظار از این کارگاه عبارتند از "توصیه‌ها و یافته هایی درخصوص استفاده از فناوری فضایی در جهت منفعت شرکت کنندگان در کارگاه"، "تسهیل در مشارکت بین کشورهای منطقه و شبکه‌های بین المللی"، "تعریف نقشه راه برای رسیدگی به مسائل و نگرانی‌های شناسایی شده در طی کارگاه" و "پرورش ایده‌های پروژه‌ها و تحقیقات آزمایشی برای تقویت همکاری‌ها در سطح منطقه".

این کارگاه مناسب برای متخصصان مدیریت بلایا، کارشناسان فنی، محققان و مربیان موسسات بین‌المللی، منطقه ای، ملی و محلی، موسسات آکادمیک، آژانس‌های توسعه دو جانبه و چند جانبه، سازمان‌های غیردولتی (NGO) و همچنین برای صنایع خصوصی طراحی شده است. لذا با هدف فراهم آمدن فرصتی برای تبادل نظر و تقویت شبکه‌ها و مشارکت‌ها در جهت کمک به استفاده حداکثری از راه حل‌های فناوری فضا-پایه برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب، از متخصصان و کارشناسان این حوزه دعوت بعمل می آید.

متقاضیان باید دارای مدرک دانشگاهی و دارای تجربه کاری حرفه ای و به خوبی تثبیت شده در زمینه های مرتبط با موضوع کارگاه باشند. همچنین متقاضیان بایستی در سمت‌های مدیریتی، تصمیم گیری، فنی یا دانشگاهی شاغل در سازمان های دولتی، نهادهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های غیردولتی یا صنایع خصوصی باشند که مسئولیت اجرای برنامه‌ها یا پروژه‌ها در زمینه‌های مربوط به موضوعات کارگاه را برعهده دارند.

این کارگاه تنها به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به حضور در آن می‌توانند جهت ثبت نام بصورت آنلاین اینجا را کلیک کنند. متقاضیان، در صورت تمایل به ایراد سخنرانی حداکثر تا روز چهارشنبه، مورخ ۲۳ تیر ۱۴۰۰ مهلت دارند فرم درخواست تکمیل شده خود را به همراه خلاصه مقاله به صورت آنلاین ارسال کنند. آخرین مهلت ثبت نام برای سایر شرکت کنندگان روز یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۵۳۸۹۱۶ (مرکز روابط و همکاری‌های بین المللی سازمان فضایی ایران) تماس بگیرید./سازمان فضایی ایران

https://zistonline.com/vdchzqn6.23nk6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما