تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : 84777
زیست آنلاین: جو بایدن در اولین روز حضور خود در کاخ سفید، بخاطر پیگیری چندین وعده مبارزات انتخاباتی، متعهد کردن ایالات متحده به اهداف سختگیرانه آب و هوایی و آینده ای سبز، مورد ستایش قرار گرفت. اکنون با گذشت نزدیک به شش ماه از ریاست جمهوری وی، چندین مورد از این تعهدات در حال اجرای آزمایشی است و در حال حاضر، بسیاری از آنها پیگیری نمی شود.
نگرانی از عملی نشدن وعده های بایدن
به گزارش زیست آنلاین، جو بایدن در اولین روز حضور خود در کاخ سفید، بخاطر پیگیری چندین وعده مبارزات انتخاباتی، متعهد کردن ایالات متحده به اهداف سختگیرانه آب و هوایی و آینده ای سبز، مورد ستایش قرار گرفت. اکنون با گذشت نزدیک به شش ماه از ریاست جمهوری وی، چندین مورد از این تعهدات در حال اجرای آزمایشی است و در حال حاضر، بسیاری از آنها پیگیری نمی شود.

هفته گذشته یک دادگاه حکم کرد که دولت بایدن صلاحیت توقف یک طرفه فروش مجوز نفت و گاز در سراسر این کشور را ندارد. علاوه بر این اخباری به گوش می رسد که در کنگره، بحث و گفتگوها درباره لایحه آب و هوایی بایدن با جمهوری خواهان به بن بست رسیده و دولت اکنون در حال بررسی نسخه دیگری است.

این موارد نگرانی های فعالان و متخصصان محیط زیست را تشدید کرده است.

 حفاری در زمین های عمومی تقریباً عامل یک چهارم کل انتشار گازهای گلخانه ای در آمریکا است. جو بایدن در یکی از اولین اقدامات خود به عنوان رئیس جمهور، در یک دستور اجرایی، صدور مجوز اکتشاف نفت در خشکی و دریا را متوقف کرد.

با این حال، مشخص نیست که دولت چگونه قصد دارد با حکم دادگاه مقابله کند و آیا وزارت دادگستری در مقابل دادگاه خواهد ایستاد یا خیر. ابهامی که در حال ناامید کردن گروه های زیست محیطی است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdccmmq4.2bq0m8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما