تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : 84761
زیست آنلاین: ژاپن متعهد شده است که برای کمک به تحول در انرژی، 10 میلیارد دلار کمک مالی برای پروژه های کربن زدایی در آسیا، مانند انرژی های تجدیدپذیر، صرفه جویی در انرژی و تولید برق با گاز بجای استفاده از زغال سنگ فراهم کند.
حمایت 10 میلیارد دلاری ژاپن از پروژه های تحول انرژی در آسیا
به گزارش زیست آنلاین، ژاپن متعهد شده است که برای کمک به تحول در انرژی، 10 میلیارد دلار کمک مالی برای پروژه های کربن زدایی در آسیا، مانند انرژی های تجدیدپذیر، صرفه جویی در انرژی و تولید برق با گاز بجای استفاده از زغال سنگ فراهم کند.

وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در یک نشست مجازی با وزرای انرژی ASEAN، اقدامات حمایتی مختلفی از جمله کمک به هر کشور برای تعیین راهی واقع بینانه به سمت خنثی سازی کربن و تهیه نقشه راه برای دستیابی به آن را برای منطقه پیشنهاد کرد.

کاجیاما در جلسه ای که 10 کشور آسه در آن حضور داشتند، گفت: "ما طرح تحول انرژی آسیا را به عنوان یک بسته پشتیبانی از تحول واقع بینانه در آسیا، به سمت خنثی شدن کربن پیشنهاد می کنیم."

تاکشی سودا، مدیر امور بین الملل وزارت صنعت نیز گفت که حمایت مالی، از جمله وام و سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی ژاپن، به پروژه هایی تعلق خواهد گرفت که به کاهش انتشار خنثی سازی کربن در هر کشور کمک کند.

وی به خبرنگار رویترز گفت این پروژه ها شامل ساخت نیروگاه های گازسوز و پایانه های دریافت گاز مایع (LNG) است، چرا که گاز طبیعی جایگزینی مناسب برای زغال سنگ و یک سوخت مهم است.

سودا گفت: پیشرفت سریعی در واگذاری پروژه های سوخت فسیلی در صنعت مالی بین المللی وجود دارد.

وی افزود: اما برای دستیابی به خنثی سازی کربن در ASEAN، ایجاد مکانیزمی برای جذب سرمایه گذاری و تأمین مالی انواع پروژه ها و فناوری ها که به تحول در انرژی کمک می کند، مهم است."

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcfyedc.w6djvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما