تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : 84742
زیست آنلاین: صندوق بین المللی پول در مقاله جدید خود که روز جمعه منتشر شد، آورده است که توافق بین برخی یا همه اعضای گروه 20 در مورد حداقل قیمت جهانی کربن، به محدود کردن گرمایش جهانی پایین تر از 1.5 تا 2 درجه سانتیگراد کمک می کند.
حداقل قیمت جهانی کربن می تواند به محدود کردن گرمایش زمین کم کند
به گزارش زیست آنلاین، کریستالینا جورجیوا مدیر عامل صندوق بین المللی پول در مراسمی به میزبانی موسسه بروکینگز گفت: چنین توافقی درصد زیادی از انتشار دی اکسید کربن جهان را پوشش می دهد و یک گام مهم در جهت کاهش مورد نیاز گازهای گلخانه ای است.

برای کمک به نجات زمین باید با هم همکاری کنیم تا از تبدیل بحران آب و هوایی به یک فاجعه جلوگیری کنیم. ما یک حداقل قیمت بین المللی برای کربن را به عنوان یک گزینه مناسب برای دستیابی به چنین توافقی می بینیم و کار خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد.

به گفته کارشناسان، انتشار گازهای گلخانه ای باید ۲۵ تا ۵۰‌ درصد کاهش یابد تا گرمایش کره زمین به زیر 2 درجه سانتیگراد برسد. صندوق بین المللی پول با استناد به آنچه "خطرات بزرگ برای عملکرد اقتصادهای جهان" می بیند، تلاش های خود در زمینه تغییر اقلیم را افزایش داده است.

جورجیوا و دیگر مقامات صندوق بین المللی پول معتقدند که سیاست های صحیح آب و هوایی می تواند فرصت های فوق العاده ای را برای سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و مشاغل سبز فراهم کند.

جورجیوا گفت، بعید است كاهش مورد نیاز انتشار گازهای گلخانه ای اتفاق بیفتد مگر اینكه قیمت جهانی كربن در پایان دهه به حدود 75 دلار در هر تن برسد. این قیمت در حال حاضر فقط 3 دلار در هر تن است.

ویتور گاسپار، نویسنده این گزارش که یک متخصص برجسته سیاست مالی زیست محیطی در صندوق است گفت: افزایش هزینه های منابع آلوده انرژی انگیزه قوی برای افزایش بازدهی انرژی است. تصویب یک حداقل قیمت مالیات انعطاف پذیر بین 25 تا 75 دلار در هر تن می تواند انتشار ها را تا سال ۲۰۳۰, 23 درصد کاهش دهد.

این طرح می تواند با بزرگترین کشورهای آلاینده یعنی ایالات متحده، چین، اتحادیه اروپا و هند و سایر کشورهای گروه بیست آغاز شده و به تدریج گسترش یابد و شامل سایر کشورها شود.

https://zistonline.com/vdcewf8v.jh8eei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما