تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : 84713
زیست آنلاین: اعضای ناتو در مورد یک برنامه برای کمک به کاهش تغییرات اقلیمی به عنوان یک ضریب تهدید برای امنیت اعضای آن، توافق کرده اند. این توافق پس از پایان نشست، در یک بیانیه اعلام خواهد شد.
توافق اعضای ناتو در مورد برنامه اقدام آب و هوایی
به گزارش زیست آنلاین، هدف اعضای ناتو افزایش آگاهی، سازگاری، کاهش و تلاش برای اطلاع رسانی در مورد تغییرات اقلیمی است.

مطابق بیانیه ای که توسط رویترز رویت شده است، ناتو برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی، ملاحظات مربوط به تغییرات آب و هوایی را در طیف وسیعی از کارهای خود از برنامه ریزی دفاعی و توسعه توانایی تا آمادگی و تمرینات در نظر خواهد گرفت.

ارتش های کشورهای عضو ناتو مدتهاست که آگاهند تغییرات آب و هوایی پیامدهای امنیتی زیادی خواهد داشت. افزایش مهاجرت، جاری شدن سیل در پایگاه های ساحلی ناتو و حضور بیشتر روسیه در قطب شمال با ذوب شدن یخ از جمله این مشکلات است.

برخی از اعضای ناتو در تلاشند تا مصرف برق را کاهش دهند یا از مدل های پیش بینی آب و هوا در مأموریت های نظامی خود استفاده کنند

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو (North Atlantic Treaty Organization)  یا NATO در ۴ آوریل ۱۹۴۹ میلادی (۱۵ فروردین ۱۳۲۸) با هدف دفاع جمعی در واشینگتن دی.سی. پایه‌گذاری شد و هم‌ اکنون ۳۰ عضو دارد.

 

قلب پیمان ناتو ماده ۵ آن است که در آن کشورهای امضاکننده توافق کرده‌اند حمله نظامی علیه یک یا چند کشور عضو در اروپا یا آمریکای شمالی را به عنوان حمله به تمامی کشورهای عضو تلقی کنند و به مقابله آن برخیزند.

 

مطابق ماده ۱۴ و پایانی این پیمان، متون انگلیسی و فرانسوی آن هر دو معتبر هستند، پیمان نزد دولت ایالات متحده آمریکا سپرده می‌شود و مطابق وظیفه دولت ایالات متحده نیز نسخه‌های مورد تایید آن را برای دولت‌های امضاکننده پیمان می‌فرستد. این پیمان در حال حاضر بزرگترین پیمان نظامی در جهان است و با پیوستن مونته‌نگرو و مقدونیه شمالی به ۳۰ کشور رسید.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcc1mq4.2bq0s8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما