تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 84640
سالانه چندین هزار پرنده در مزارع بادی با برخورد با پره های توربین ها تلف می شوند. ترامپ پیش از این جریمه های اتلاف پرندگان مهاجر را لغو کرده بود اما بایدن در حال بازگرداندن این جریمه هاست.
بایدن جریمه‌ تلف شدن پرندگان در مزارع بادی را اجرا می کند
به گزارش زیست آنلاین، جو بایدن به دنبال این است که بتواند قوانینی برای تلف شدن پرندگان در برخورد با توربین های بادی تصویب کند و شرکت های مجری بهره بردار از این مزارع را جریمه کند. اما این قوانین فشار بر توسعه دهندگان برق بادی را که به دنبال گسترش مزارع بادی به عنوان تامین کننده انرژی پاک هستند را بیشتر خواهد کرد.

وال استریت ژورنال امروز بر اساس داده های سازمان حیات وحش و ماهیگیری ایالات متحده نوشته است که تخمین زده می شود که پره های 200 فوتی توربین های بادی که با سرعت 180 دور در ساعت می چرخند سالانه 140 تا 500 هزار پرنده را به دلیل برخوردهای تصادفی با این پره ها از بین می برند.

این میزان تخمین های متنوع به دلیل سختی ره گیری میزان مرگ و میر پرندگان است با این حال احتمال بیشتر شدن مرگ و میر پرندگان با افزایش تعداد مزارع بادی هم مشخص است.

در سال 2031 سازمان حیات وحش اعلام کرد که تخمین می زند اهداف مربوط به انرژی بادی دپارتمان انرژی در سال 2008 به مرگ سالانه بیش از 1.4 میلیون پرنده منجر شد. در حال حاضر این ارقام برای برنامه های دولت بایدن در زمینه انرژی های پاک به روز رسانی نشده است.

البته توربین های بادی تنها تاسیساتی نیستند که به مرگ پرندگان منجر می شوند. بر اساس تخمین هایی که سازمان حیات وحش و ماهیگیری دارد سالانه 600 میلیون پرنده فقط با برخورد به شیشه های پنجره ها جان خود را از دست می دهند.

حالا که دولت بایدن به دنبال توسعه مزارع بادی و انرژی های بادی است قانون «معاهده پرندگان مهاجر سال 1918» هم مطرح می شود که در رابطه با مرگ و میر اتفاقی پرندگان مهاجر تدوین شده بود. این قانون جریمه هایی برای از بین بردن سهوی 1000 نوع پرنده برقرار کرده بود.

دولت دونالد ترامپ البته این جریمه ها را لغو کرده بود اما بایدن دوباره اصرار بر بازگرداندن چنین جریمه هایی را دارد.

در سال 2013 شرکت انرژی داک (Duke Energy) موافقت کرد سالانه 600 هزار دلار برای برنامه های حفاظت از پرندگان مهاجر در چند پروژه در وایومینگ بپردازد. همچنین در این منطقه یک شرکت دیگر نیز 2.5 میلیون دلار به خاطر کشته شدن پرندگان جریمه شد.

با این حال این جریمه های سنگین باعث می شود که شرکت های انرژی درباره توسعه این نوع انرژی های پاک با تردید رو به رو شوند. سازمان حیات وحش می گوید که مشوق های خیلی خوبی برای حفاطت پرندگان در این مزارع به اجرا درآورده است.

البته در این میان هستند سازمان های حافظ محیط زیست که معتقد هستند استفاده از سوخت های فسیلی و تولیدگازهای گلخانه ای صدمات بسیار بیشتری از توربین های بادی برای پرندگان به همراه دارد./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcbg0bw.rhbaapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما