تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 84635
نتایج افکارسنجی آنلاین ایرنا نشان داد؛

مردم نگران کم آبی کشور و تغییر سبک زندگی ناشی از آن هستند

نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می دهد: اکثریت قریب به اتفاق شهروندان (۸۰.۶ درصد ) معتقدند خشکسالی به میزان «زیاد» می تواند سبک زندگی مردم را تغییر دهد. همچنین ۸۱.۹ درصد پاسخگویان « زیاد» نگران کم آبی هستند.
مردم نگران کم آبی کشور و تغییر سبک زندگی ناشی از آن هستند
به گزارش زیست آنلاین، کاهش بارش های بهاری در بهار امسال و زمستان سال گذشته  نگرانی ها را برای مواجه با خشکسالی افزایش داده است  در این راستا داره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا  نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به موضوع «تاثیر خشکسالی بر کشور » اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در این مورد  اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۷  تا ۱۳ خرداد ماه  جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و افزون بر ۷ هزار  نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران "ایرنا" در افکار سنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند ، خشکسالی تا چه میزان می تواند سبک زندگی مردم را تغییر دهد ؟  ۸۰.۶ درصد پاسخگویان معتقدند خشکسالی  «زیاد»  می تواند در سبک زندگی تغییر ایجاد کند. از نظر ۱۳.۷ درصد  این میزان «تا حدی» و از نظر ۵.۷ درصد « کم»‌ است.

  در این نظرسنجی چهار سوال ؛ ۱-  به نظر شما خشکسالی تا چه میزان می تواند سبک زندگی مردم را تغییر دهد ؟  ۲- خشکسالی بر روی کدام مولفه ها می تواند تاثیرگذار باشد؟ ۳- کدام عوامل باعث تشدید پدیده بحران کم آبی  می شود ؟ ۴- تا چه حد نگران کم آبی هستید ؟ مطرح شد.

 نتایج نشان داد ؛ اکثریت قریب به اتفاق پاسخگویان  ۸۱.۹  درصد  «‌زیاد» نگران کم آبی هستند . ۱۱.۸ درصد میزان نگرانی خود را « تا حدی» و ۶.۳ درصد «کم » اعلام کردند .

براساس این بررسی، ۶۰.۵ درصد پاسخ گویان معتقدند خشکسالی بر روی « محیط زیست و اکوسیستم طبیعی »  تاثیر گذار است . اما از نظر ۳۷.۱ درصد مخاطبان  خشکسالی  می تواند بر روی « اقتصاد کشور » تاثیر گذار باشد. تنها ۲.۴ درصد اعلام کردند که خشکسالی می تواند بر روی « پروژه های عمرانی » اثر گذار باشد .

در پاسخ به سوال ؛‌  کدام عوامل باعث تشدید پدیده بحران کم آبی  می شود ؟ ۳۰.۱  درصد  پاسخگویان  « کشاورزی بی رویه »‌ ، ۲۶.۶ درصد «عدم صرفه جویی در مصرف »  را به عنوان  عوامل تشدید کننده پدیده بحران کم آبی  دانستند . همچنین  «صنایع آب بر و پروژه های عمرانی» ‌با ۲۲.۶ درصد  و «سبک زندگی» با  ۲۰.۷ درصد در رده های بعدی  انتخاب  پاسخگویان قرار دارند

نظرسنجی خشکسالی ایرنا

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تا کنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۳۲  نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسئولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها ، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی ، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ، روز طبیعت، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال ، انتخابات ریاست جمهوری ،  بحران کم آبی ، بازار ارز ،  تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری  و تاثیر خشکسالی بر کشور  مطرح کند./ایرنا

https://zistonline.com/vdcftvdc.w6djmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما