تاریخ انتشار :شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 84511
زیست آنلاین: هواپیماهای بدون سرنشین، ماهواره و سنسورهای لیزر. امروزه تکنولوژی به کمک حفظ محیط زیست آمده است.
چگونه فناوری ها در حال کمک به حیات وحش هستند / در منزل خود محیط بان باشید
به گزارش زیست آنلاین، بر اساس گزارش صندوق جهانی حیات وحش برای طبیعت (WWF)، جمعیت حیات وحش کره زمین با تهدیداتی از جمله شکار غیرقانونی و از بین رفتن زیستگاه ها، از سال 1970 تاکنون 68 درصد کاهش یافته است.

اما در سراسر جهان، حفاظت از حیوانات در حال حاضر پیشرفت کرده است، بنابراین فقط محیط بانان و گروه های مقابله با شکار غیرمجاز نیستند که حیات وحش جهان ما را کنترل می کنند.

بنابراین، فناوری چگونه به مدرن سازی حفاظت از حیوانات کمک می کند؟

جدیدترین نمونه چشم نواز فناوری را می توان در ذخیره گاه طبیعی Balule در آفریقای جنوبی، بخشی از پارک ملی بزرگ کروگر یافت.

تلفن های دوربین دار که در نقاط حفاظتی نصب می شوند، تصاویر حیوانات را به سراسر دنیا مخابره می کنند.

هزاران نفر که در خانه نشسته بودند، با این پروژه آزمایشی مبارزه با شکار غیرقانونی به نام Wildlife Watch، که با همکاری Balule ، Samsung و Africam انجام می شود، به محیط بانان مجازی تبدیل شدند.

بینندگان این تصاویر می توانستند فعالیت ها مشکوک مانند فنس های بریده شده یا شنیدن صدای شلیک گلوله را گزارش دهند و محیط بانان را از احتمال وجود شکارچیان غیرمجاز و حیوانات به دام افتاده با خبر کنند.

یکی از محیط بانان این پارک از تجربه خود از این پروژه چنین می گوید: چند وقت پیش مردم موردی را دیدند، که باعث شد به آن مشکوک شوند و سپس سریعا گزارش دادند. وقتی ما به محل رفتیم، یک شیر در حال یخ زدن بود و خط اول حصار نیز شکسته شده بود.

هنگامی که شکارچیان غیرمجاز متوجه می شوند در بوته ها دوربین های زیادی وجود دارد و چشم های زیادی آن ها را تحت نظر دارند، بیشتر نگران خواهند شد. که این امر به عدم ورود آن ها به مناطق تحت حفاظت و شکار غیر مجاز کمک خواهد کرد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcizwav.t1a5z2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما