تاریخ انتشار :شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 84508
زیست آنلاین: دانشمندان نمونه های استوانه ای نازک و بلند گل ولای را از تالاب ها و بستر رودخانه ها خارج کرده و تلاش می کنند به گذشته نگاه و تأثیر انسان بر طبیعت را درک کنند. نتایج باعث شده است که آنها در مورد فرضیه های قبلی درباره زمان شروع اثر انسان بر طبیعت تجدید نظر کنند.
گل و لای تالاب ها اسرار شروع تغییر زمین بدست انسان را فاش می کند
به گزارش زیست آنلاین، دکتر اونرج موتل می گوید: "این شگفت انگیز است. یکی از جالب ترین چیزها.

چه چیزی باعث شیفتگی وی شده است؟ گل و لای.

دکتر متل و همکارانش در حال نمونه گیری هسته های گلی از اعماق دریاچه ها و تالاب ها هستند.

این استوانه های بلند و فشرده زمین حاوی سابقه ای از دقیقاً همان چیزی است که هزاران سال قبل در آن خاک رشد کرده است.

متل که یک بوم شناس ساکن نروژ است، می گوید: "آنها پنجره ما رو به گذشته هستند."

تجزیه و تحلیل این هسته های گلی، مشاهده گرده ای که در هر لایه قرار گرفته است، فهم کاملاً جدیدی از زمان شروع تغییر پوشش گیاهی توسط فعالیت های انسانی به دست آورده است.

دانشمندان انتظار داشتند اولین نشانه مداخله انسان مربوط به چند قرن گذشته، زمانی که مناظر طبیعی در طول انقلاب صنعتی شروع به به تغییر کردند، باشد.

سوابق گرده حاصل از تحقیقات بر روی هسته های گلی باعث شده است که آنها این فرض را تغییر دهند. اولین تأثیر انسان ها بر جهان طبیعی به حدود 4000 سال پیش بر می گردد.

شواهد مربوط به همه این نظریه های بزرگ، در دانه های ریز گرده ها وجود دارد که در طول قرن ها لایه به لایه روی گل قرار گرفته است.

با استخراج دقیق نمونه های گلی، مانند در آوردن چوب پنبه از بطری، و تجزیه و تحلیل فسیل گرده ها در اعماق مختلف، محققان قادرند بررسی کنند که چه چیزی در چه زمانی رشد می کرده است.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcevn8v.jh8e7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما