تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 84468
زیست آنلاین: رهبران اتحادیه اروپا امروز، سه شنبه برای بحث در مورد چگونگی تقسیم تلاش ها و هزینه های تغییر رویکرد اعضای این اتحادیه به آینده کم کربن، در یک اجلاس که زمینه را برای اصلاح سیاست های تغییرات آب و هوای در اتحادیه اروپا تعیین می کند، دیدار می کنند.
تصمیم گیری رهبران اتحادیه اروپا برای تامین هزینه آینده کم کربن
به گزارش زیست آنلاین، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا قرار است در ماه جولای، مجموعه گسترده ای از پیشنهادات در مورد سیاست های آب و هوایی از جمله اصلاحات بازار کربن و استانداردهای سختگیرانه دی اکسید کربن برای اتومبیل ها را منتشر کند. همه این سیاست ها نیاز به تأیید 27 کشور عضو آن دارد.

رهبران این کشورها در مورد چگونگی دستیابی به هدف جدید اتحادیه اروپا که کاهش حداقل 55 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 نسبت به مقدار آن در سال 1990 است و در ماه گذشته مورد موافقت قرار گرفت، بحث و گفتگو می کنند.

این گفتگوها روشن خواهد کرد که تغییر سیاست های دولت های اروپایی برای دستیابی به این هدف چیست.

سیستم فعلی، اهداف ملی را برای کاهش انتشار در بخشهایی که تحت پوشش بازار کربن اتحادیه اروپا نیستند، از جمله حمل و نقل جاده ای و گرمایش ساختمانها تعیین می کند.

این بدان معنی است که بر اساس سرانه تولید ناخالص داخلی،  کشورهای فقیرتر با اهداف کمتری روبرو هستند. اهداف کشورهای ثروتمندتر نیز اصلاح شده است تا این اطمینان حاصل شود که کاهش انتشار در جایی که مقرون به صرفه است، اتفاق می افتد.

با این حال، این اهداف باید متناسب با هدف جدید اتحادیه اروپا برای سال 2030 ، سختگیرانه تر شود.

در جلسه امروز، در مورد مسائل مالی نیز بحث خواهند کرد.

در پیش نویس جمع بندی آمده است که این کمیسیون باید بررسی دقیقی در مورد نتایج اقتصادی و اجتماعی پیشنهادات اقلیمی خود انجام دهد، که نگرانی برخی از کشورها مبنی بر آسیب رسیدن به قشر فقیر را منعکس می کند.

تزریق پول نقد برای کمک به دستیابی به اهداف آب و هوایی از صندوق 750 میلیارد یورویی بهبودی از کرونای اتحادیه اروپا  تأمین خواهد شد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjoxeo.uqexmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما