تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 84259
زیست آنلاین: طبق تحقیقات انجام شده، تنظیم نبودن چرخ خودروها، بر کیفیت هوا اثر گذار است.
عدم تنظیم چرخ های اتومیبل ها بر کیفیت هوا اثر می گذارد
به گزارش زیست آنلاین، در حال حاضر این آلودگی، بیش از میزان انتشار از موتورها و حدودا معادل 28 درصد میکروپلاستیک های ریز وارد شده به اقیانوس های است.

Protyre، تولید کننده تایر در انگلستان دریافته است که چرخ های 48 درصد از اتومبیل ها تنظیم نیست.

اطلاعات Bridgestone نیز حاکی از آن است که 2.5 درجه انحراف در چرخ ها باعث 20 درصد سایش بیشتر لاستیک و همچنین افزایش مصرف سوخت می شود.

به گفته کارشناسان RL Automotive، اطمینان از تنظیم مناسب چرخ ها می تواند به پاکسازی هوا و کاهش انتشار کربن کمک کند. عدم صرفه جویی در مصرف سوخت معادل 5 پوند به ازای یک باک بنزین می باشد.

Longden، پروژه هوای پاک نوآورانه ای را رهبری می کند که در آن سنسورهایی به چرخ های خودرو متصل خواهد شد تا بلافاصله پس از برخورد چرخ به جداول کنار خیابان یا افتادن در چاله، بهم خوردن تنظیم چرخ ها را تشخیص دهد. افزودن ردیابی چرخ به آزمایشات سالانه MOT، نیز می تواند آلودگی هوا را کاهش دهد.

مطالعات زیادی در مورد آلدوگی ناشی از لاستیک خودروها در حال انجام هست و راه حل هایی هم ارائه شده است. یکی از این راه حل ها پروژه The Tyre Collective می باشد.

The Tyre Collective، پروژه ای است که توسط چند فارغ التحصیل ابداع شده است و سعی دارد این آلاینده را هنگام بلند شدن از روی چرخ جذب کند. از سال گذشته، آنها بر روی دستگاهی کار کرده اند که می تواند به پایین ماشین متصل شود و از شارژهای الکترواستاتیک همراه با جریان هوای حاصل از چرخش چرخ، برای جمع آوری ذرات برای استفاده مجدد استفاده کند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdchwin6.23nkmdftt2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما