تاریخ انتشار :شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 84250
زیست آنلاین: ایالات متحده و سایر کشورها اهداف خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در اجلاس جهانی آب و هوا، رویدادی که به منظور احیای مجدد رهبری ایالات متحده در مبارزه با گرم شدن کره زمین بود، افزایش دادند.
افزایش تعهدات آب و هوایی برخی کشورها در نشست روز زمین
به گزارش زیست آنلاین، در شروع اجلاس دو روزه آب و هوا که در روز زمین آغاز به کار کرد و رهبران 40 کشور از جمله منشتر کننده های بزرگ گازهای گلخانه ای مانند چین، هند و روسیه در آن حضور داشتند، بایدن از هدف این کشور برای کاهش انتشار 50 تا 52 درصد نسبت به سال 2005 رونمایی کرد.

 

ایالات متحده که پس از چین، در جایگاه دوم انتشار گازهای گلخانه ای قرار دارد، پس از بی اعتنایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور به تلاش های بین المللی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، به دنبال رهبری مجدد جهانی است.

بایدن گفت: این دهه ای است که باید تصمیماتی اتخاذ کنیم که از بدترین پیامدهای بحران آب و هوا جلوگیری کند.

نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون هدف جدید ایالات متحده را "تغییر بازی" خواند.

دو کشور دیگر نیز تعهدات خود را افزایش دادند.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن که ماه گذشته با بایدن دیدار داشت، هدف ژاپن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را از 26 درصد به 46 درصد تا سال 2030 افزایش داد. این در حالی است که فعالان محیط زیست خواستار تعهد حداقل 50 درصدی ژپن بودند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز هدف کشورش را از 30 درصد به 40 تا 45 درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 نسبت به سال 2005 افزایش داد.

رئیس جمهور برزیل، جائر بولسونارو، بلندپروازانه ترین هدف زیست محیطی خود را اعلام کرد و گفت: این کشور تا سال 2050، یعنی 10 سال زودتر از هدف قبلی، به انتشار گازهای گلخانه ای خنثی خواهد رسید.

علی رغم افزایش اهداف تعدادی از کشورها، بیشتر آن ها در این اجلاس پیشنهاد جدیدی برای اهداف آب و هوایی نداشتند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdciurav.t1a5w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما