تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 84146
شرکت بزرگ فناوری و تولید کننده خودروهای برقی تسلا معمولا به هر کشور ثروتمندی که پا می‌گذارد با استقبال مردم این کشورها مواجه می شود. اما این قانون درباره استرالیا صدق نمی کند. استرالیایی که حتی فروش تراکتور در آن بهتر از خودروهای برقی است، به نسبت دو به یک.
ضدیت استرالیایی ها با خودروهای برقی ادامه دارد
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از بلومبرگ، گویی استرالیایی ها اصلا قصد ندارند در برقی سازی خودروها خود را با دنیا هماهنگ کنند. در سال 2020 خودروهای برقی باتری دار فقط 0.7 فروش خودرو در استرالیا را از آن خود کرده اند در حالی که در بریتانیا و اروپا این رقم به 10 درصد می رسد.

مقاومت در برابر این نوع خودروها در استرالیا خشم سازندگان بزرگ خودور را در دنیا برانگیخته است. بازار استرالیا برای این خودروسازها مهم است اما پرداخت سوبسید برای خودروهای برقی در این کشور به تاخیر می افتد،از سویی استرالیا در صدد است با اهداف اقلیمی خود انتشارات خودروها را کاهش دهد.

فولکس واگن، بزرگترین خودروساز اروپایی، این رفتار استرالیایی ها را به رفتار کشورهای جهان سوم تشبیه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ NEF، در استرالیا تلاش ها برای کربن زدایی از حمل و نقل جاده ای در بین کشورهای گروه 20 بدترین وضعیت را دارد.

استرالیا در این زمینه در رده های بعد از کشورهای در حال توسعه ای چون اندونزی و ترکیه قرار است.

مدیر اجرایی انجمن خودروهای الکتریکی سیدنی می گوید استرالیا یک «بازار منحصربه فرد ضد خودروهای برقی» است. او معتقد است سیاست های ملی استرالیا شهروندان این کشور را به «باده‌خواران بنزین» تبدیل کرده است.

حمل و نقل در استرالیا 18 درصد انتشارات این کشور را تولید می کند بنابراین استرالیا در جمع یکی از بزرگترین کشورهای دنیا بر اساس سرانه آلودگی رده بندی می شود.

سال گذشته آتش سوزی های جنگل در این کشور مساحتی برابر با بریتانیا را سوزاند و سه هزار خانه ار از بین برد. اینها همه به استرالیا یادآوری می کند که باید در سیاست های خود در مقابله با تغییرات اقلیم بازنگری کند.

فولکس واگن در بیانیه ای گفته است که دولت استرالیا در برابر گسترش خودروهای با انتشارات صفر سیاست خونسردانه ای در پیش گرفته است.

این سیاست ها و ضدیت مردم با خودروهای برقی باعث شده است که شرکت های بزرگی چون نیسان موتور و تسلا هم در زمینه خودروهای برقی اصلا روی استرالیا حساب نکنند.

بدون یارانه های دولتی هم قیمت خودروها در این کشور بالا خواهد بود. حتی اگر انتظار رود قیمت خودروهای برقی در استرالیا به قیمت خودروهای بنزینی نزدیک شود تا مشتریان خود را بیابد اما همچنان تقاضا برای این خودروها کم است.

برآوردهای بلومبرگ می گوید تا سال 2030 خودروهای برقی فقط 18 درصد از فروش خودروهای جدید را در استرالیا از آن خود می کنند. این رقم در سال 2040 به 64 درصد خواهد رسید./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdccesq4.2bq008laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما