تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب : 84130
سرمایه گذاری بر مزارع فراساحلی بادی در نیمه اول سال 2020 به 35 میلیارد دلار رسید و غول های نفتی تاثیر بزرگی بر این سرمایه گذاری ها داشتند.
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از اویل پرایس، اخیرا انرژی های خورشیدی به شدت در دنیا رو به گسترش گذاشته اند. آژانس بین المللی انرژی IEA، هم پیش بینی کرده است که انرژی خورشیدی در یک دهه آینده به عنوان یکی از بزرگترین منابع انرژی تجدیدپذیر دنیا مطرح خواهد بود. و به گفته فاتح بیرول، مدیر اجرایی این آژانس، بازار جدیدی در دنیا برای برق ایجاد خواهد شد.

اما در مورد انرژی باد چطور؟ بر اساس گزارش IEA انرژی باد هم در گذار به انرژی های پاک به اندازه انرژی خورشیدی تاثیر گذار است و این دو با هم تا 80 درصد بازار برق دنیا را در انتهای این دهه میلادی از آن خود خواهند کرد.

اما انرژی باد نه فقط راحت ترین و کارآمدترین انرژی تجدیدپذیر برای تولید برق است بلکه کمترین میزان تولید کربن هم به این انرژی نسبت داده می شود. در این میان سرمایه گذاری بر مزارع فراساحلی بادی در نیمه اول سال 2020 به 35 میلیارد دلار رسید و بالاترین میزان رشد در میان بخش های انرژی را در میانه بحران کووید 19 از آن خود کرد.

پس عجیب نیست که غول های نفتی هم به دنبال سرمایه گذاری بر این انرژی ها به ویزه در بخش انرژی فراساحلی بادی باشند.

بر اساس گزارش رویترز، غول هایی چون توتال، بریتیش پترولیوم و رویال داچ شل در این زمینه پیشتاز هستند.

در کل دنیا انتظار می رود سرمایه گذاری بر انرژی فراساحلی بادی فقط در سال جاری میلادی به بیش از 30 گیگاوات برسد. فقط در بریتانیا ظرفیت انرژی بادی این کشور به 35 گیگاوات است.

اخیرا بریتیش پترولیوم به همراه شرکت تاسیسات انرژی ENBW آلمان یک میلیارد پوند برابر با 1.38 میلیارد دلار برای دو سایت فراساحلی 3 گیگاواتی هزینه کرده اند./انرژی امروز

 

https://zistonline.com/vdcfxydc.w6djmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما