تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 84029
نماینده ویژه ایالات متحده در امور اقلیمی می گوید این کشور امیدوار است تا بتواند برای مقابله با تغییرات اقلیمی در دنیا با چین همکاری کند.
جان کری در ابوظبی: آمریکا امیدوار به همکاری اقلیمی با چین است
به گزارش زیست آنلاین، به نقل از رویترز، جان کری، نماینده ویژه رییس جمهور ایالات متحده در امور اقلیمی می گوید علی رغم اختلافات طولانی مدتی که چین و ایالات متحده باهم دارند و روابط سنتی این دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است اما امیدوار است این دو کشور بتوانند برای مقابله با تغییرات اقلیم باهم همکاری کنند.

کری که از امارات متحده عربی دیدار می کند در جمع خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که بتوانیم در این مورد با چین به توافق برسیم.

او ادامه داد: جو بایدن و من مشخصا گفته ایم که هیچ کدام از مشکلاتی که ما با چین داریم ربطی به نیاز دو کشور برای همکاری های اقلیمی ندارد.

موضوعاتی چون جنگ تجاری، مسائل حقوق بشری در چین از جمله بین اقلیت اویغورها و نیز اقدامات چین در تایوان و هنگ کنگ باعث شده است در سال های اخیر روابط چین و ایالات متحده تیره شود.

چین متعهد شده است تا سال 2060 تبدیل به کشوری با کربن خنثی شود در حالی که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، احتمالا در اجلاس اقلیمی 22 آوریل امسال، برنامه های جدید اقلیمی این کشور را اعلام کند.

کری برای شرکت در گفت و گوهای اقلیمی در خاورمیانه و شمال آفریقا در ابوظبی به سر می برد.

امارات متحده عربی می گوید این گفت و گوها برای آماده سازی های ملی و منطقه ای بر اساس اجلاس سازمان ملل در ماه نوامبر در گلاسکو انجام می شود.

کری می گوید کشورها باید مشخص کنند که چطور می خواهند وابستگی خود را به زغال سنگ کاهش دهند و نشان دهند که چطور اهداف خود برای مقابله با تغییرات اقلیم را بالاتر خواهند برد.

او می گوید: من فکر می کنم نسل آینده ما را زیر نظر دارد تا بداند چطور به تعهدات اقلیمی خود عمل می کنیم./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdccoxq4.2bq0i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما