تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : 84021
زیست آنلاین: طی روزهای اخیر، بیشتر مناطق اروپا هوای گرمتری را نسبت به روال معمول تجربه کرده اند. اما یک جبهه هوای سرد غیر معمول همراه با بارش برف در راه است که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.
ارتباط ذوب یخ های قطب شمال با افزایش برف در اروپا
به گزارش زیست آنلاین، به عنوان مثال انگلستان در بعضی از مناطق رکورد دمایی ثبت کرده است و دفتر Met اظهار کرده که تغییر بزرگی در آخر هفته عید پاک اتفاق خواهد افتاد.

طبق پیش بینی ها، اوایل هفته آینده بسیار سردتر از حد معمول و بسیار مرطوب تر خواهد بود.

اما دقیقاً چه عاملی باعث این آب و هوای عجیب می شود؟

آلون هوبارد، استاد یخچال شناسی در UiT، دانشگاه قطب شمال نروژ، به یورونیوز گفت: ما نمی توانیم بگوییم، تا زمانی که رویداد آب و هوایی رخ داده باشد.

اما یک مطالعه جدید، که توسط هوبارد و همکارانش در مجله Nature Geoscience منتشر شده است، می تواند برخی از سرنخ ها را در اختیار داشته باشد.

این تیم بخار آب قطب شمال را در زمان واقعی در سال 2018 ردیابی و آن را دنبال کرد که در پایان در قالب طوفان های برفی عظیم، در آن سال بیشتر اروپا را در درنوردید و Beast from the East لقب گرفت.

آنها برای انجام این کار از تکنیک اثر انگشت ایزوتوپی ژئوشیمیایی استفاده کردند. از آنجا که ایزوتوپهای موجود در بخار آب حاصل از برف ذوب شده با بخار آب دریا متفاوت است، آنها قادر به تعیین دقیق مقدار رطوبت اضافی آزاد شده از دریای بارنتس در این مدت بودند.

هوبارد با توضیح اینکه یخ به عنوان یک درپوش روی اقیانوس، از تبخیر آن جلوگیری می كند گفت: صد سال پیش یا حتی 40 سال پیش در زمستان، دریای بارنتس یخ زده بود. در حال حاضر، این دریا گرم شده، شور شده و به یک منبع تبخیری بسیار مرطوب تبدیل شده است.

طبق محاسبات این تیم، حدود 140 گیگاتن آب دریا تبخیر شده است که به عبارتی، 88 درصد از رطوبتی است که به بارش برف در اروپا تبدیل می شود.

منبع: euronews

https://zistonline.com/vdcez78v.jh8ewi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما