تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : 84018
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از تحویل یک هزار سیستم خورشیدی قابل حمل به یک هزار خانوار عشایری در استان تا پایان امسال خبرداد.
تحویل ۱۰۰۰ سیستم خورشیدی به عشایر کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش زیست آنلاین، جمال معتمدی زاده با اشاره به جلسات مشترکی که با اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است، اظهارداشت: تأمین برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق سیستم‌های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

وی گفت: این سیستم‌ها قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا  بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

معتمدی زاده از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید سیستم‌های خورشیدی خبرداد و افزود: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده سیستم‌ها توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود.

معتمدی زاده، آثار زیست محیطی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.

وی گفت: در هفته جاری و با همراهی مدیران اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ سیستم خورشیدی به ۲۰ خانوار عشایری در شهرستان گچساران بصورت نمادین واگذار می‌شود.

معتمدی زاده اظهارداشت: در حال حاضر تمامی جمعیت شهری از نعمت برق برخوردار بوده و همچنین تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان نیز برق دار هستند.

 ۲۷۲ هزار اشتراک برق شهری و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

منبع: کبنا

 

https://zistonline.com/vdcaawna.49ny615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما