تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : 83968
زیست آنلاین: یک شرکت بریتانیایی که دی اکسید کربن را به پروتئین مورد استفاده برای تغذیه دام تبدیل می کند 8 میلیون یورو بودجه جذب کرده است.
تبدیل دی اکسید کربن به پروتئین توسط یک استارتاپ انگلیسی
به گزارش زیست آنلاین، کربن و هیدروژن در فرآیند تخمیر شبیه به آنچه در یک کارخانه آبجوسازی اتفاق می افتد، توسط یک میکروارگانیسم تغذیه می شوند. اما خروجی به جای الکل، یک پروتئین با ارزش بالا است که می تواند خشک شده و تبدیل به گلوله هایی برای تغذیه حیوانات شود.

مدت هاست كه نياز به منابع طبيعی پروتئين مانند سويا و پودر ماهی يك دردسر زیست محيطی برای دامداران برای تغذيه دام های خود شده است.

سویا با جنگل زدایی در مناطقی مانند آمازون مرتبط است و پودر ماهی برای تولید به مقدار زیادی ماهی وحشی صید شده نیاز دارد.

در طرف مقابل، پروتئین تولید شده توسط شرکت Deep Branch به بازیافت کربن از منتشر کننده های صنعتی متکی خواهد بود.

پساب گاز باید فرآیند تصفیه شیمیایی را طی کند تا دی اکسید کربن از گازهای دیگر جدا شده، از آن برای تولید پروتئین استفاده شود.

پیتر رو، بنیانگذار Deep Branch گفت: اشکالات بزرگی در زمینه پایداری پروتئین هایی که ما در حال حاضر برای تولید محصولات حیوانی مانند فیله ماهی سالمون و ران مرغ استفاده می کنیم، وجود دارد. اما ما می توانیم پروتئین با کیفیت بالا و بدون نیاز به زمین های زراعی یا صید ماهی تولید کنیم.

روو گفت: تولیدکنندگان برای افزایش مواد خوراکی مانند سویا و پودر ماهی رقابت بیشتری خواهند کرد و پروتئین Deep Branch که در اروپا تولید می شود، منبع غذایی مطمئن تری را ارائه می دهد که کمتر تحت تأثیر ژئوپلیتیک، رخداد های فصلی یا آب و هوا قرار دارد.

این شرکت استارتاپی توانسته است تاکنون 8 میلیون یورو بودجه برای این پروژه خود جذب کنند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcdjn0j.yt0s96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما