تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 83946
زیست آنلاین: اروپا به دنبال اتحاد با ایالات متحده برای مقابله با انتشارات ناشی از صنعت هوانوردی است.
به گزارش زیست آنلاین، یک مقام ارشد کمیسیون اروپا روز گذشته گفت که اتحادیه اروپا تمایل دارد برای جلوگیری از تاثیر هوانوردی در تغییرات آب و هوایی، از طریق روش های مختلف از جمله از طریق استانداردهای احتمالی آلودگی سوخت جت، با دولت ایالات متحده همکاری کند.

اتحادیه اروپا گفته است كه هر بخش باید تا سال 2050 در هدف خود برای حذف انتشار خالص گازهای گلخانه ای كه باعث تغییرات آب و هوایی می شود، مشاركت كند.

این موارد شامل صنعت هوانوردی هم هست که انتشار گازهای گلخانه ای این صنعت، طی دو دهه گذشته افزایش یافته است اما با شیوع پاندمی کرونا که منجر به لغو پرواز هواپیماها شد آلودگی به طور موقت در سال گذشته کاهش یافت.

هواپیماها، علاوه بر انتشار دی اکسید کربن، با تولید گازهای نیتروژن، دوده و بخار آب که می توانند اثر گرمایش را تقویت کنند، به تغییرات آب و هوایی کمک می کنند.

دیمین میدوز، سرپرست بخش سیاست گذاری اقلیمی صنعت هوانوردی گفت: تاکنون تأثیرات گازهای غیر از دی اکسید کربن در نظر گرفته نشده است و شاید ما بتوانیم با همکاری دولت ایالات متحده آنها را محاسبه کرده و در نظر بگیریم.

میدوز به پارلمان اروپا گفت: اگر ما با ایالات متحده كار می كردیم، می توانستیم استانداردهای سوخت را ارتقاء بدهیم تا از میزان عناصر دوده ناشی از اثرات غیر دی اکسید کربن كاسته شود.

وی اظهار داشت: گزینه دیگر می تواند طراحی مسیرهای پرواز بالای آتلانتیک باشد تا مسیرهای متراکم آنها به حداقل برسد.

دولت بایدن با انتصاب آنی پتسونک به عنوان عالی ترین مقام صنعت هوانوردی بین المللی، سیگنالهای اولیه خود مبنی بر اهمیت دادن به تأثیرات اقلیمی صنعت هوانوردی را ارسال کرده است.

منبع : reuters

https://zistonline.com/vdcjmheo.uqetxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما