تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 83939
زیست آنلاین: دانشمندان در اقدامی که به گفته آنها می تواند باعث کاهش آلودگی پلاستیکی و پایداری بیشتر صنعت مد شود، پارچه هایی از پلی اتیلن تولید کردند.
تبدیل کیسه های پلاستیکی به لباس برای مد پایدار
به گزارش زیست آنلاین، پلی اتیلن یک پلاستیک متداول است که در بسیاری از وسائل از کیسه های پلاستیکی تا بسته بندی مواد غذایی یافت می شود.

به گفته محققان آمریکایی، منسوجات جدید کاربردهای بالقوه ای در لباس های ورزشی و حتی مدل های بالاتر دارند.

آنها می گویند پارچه پلاستیکی نسبت به الیاف طبیعی، بیشتر سازگار با محیط زیست است و می توان آن را بازیافت کرد.

دکتر سوتلانا بوریسکینا، از گروه مهندسی در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) در کمبریج گفت کیسه های پلاستیکی که هیچ کس به آن ها نیاز ندارد، می تواند به پارچه هایی با کارایی بالا و اثر زیست محیطی کم تبدیل شود.

وی به بی بی سی نیوز گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که کیسه پلاستیکی ساده نتواند به صورت الیاف درآید و از آن به عنوان یک لباس سطح بالا استفاده نشود.

محققان می گویند این پارچه نسبت به پشم، پنبه، پارچه، ابریشم، نایلون و پلی استر آسیب کمتری به محیط زیست می زند و می توان آن را در آب سرد شست و باعث کاهش بیشتر اثر زیست محیطی آن شد.

پلاستیک را می توان قبل از اینکه در پارچه بافته شود، در رنگهای مختلف رنگ آمیزی کرد. از آنجا که فقط از یک نوع پلاستیک، یعنی پلی اتیلن ساخته شده است، می تواند بارها و بارها در لباس های جدید بازیافت شود.

آنها می گویند این پارچه می تواند در لباس های ورزشی، جلیقه ها و شلوار استرچ استفاده شود.

در طولانی مدت، این لباس می تواند به عنوان یک لباس فضایی با کارایی بالا، برای محافظت در برابر تابش کیهان، کاربردهایی داشته باشد.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcb99bw.rhbffpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما