تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 83874
زیست آنلاین: دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که انگلیس سالها محدودیت های آلودگی هوای این اتحادیه را زیر پا گذاشته و به این کشور دستور داد كه از قوانین پیروی كند. این موارد احتمال جریمه این كشور را حتی پس از خروج از اتحادیه اروپا افزایش می دهد.
حکم زیست محیطی دادگاه عالی اروپا برای انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، دادگاه عالی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که انگلیس سالها محدودیت های آلودگی هوای این اتحادیه را زیر پا گذاشته و به این کشور دستور داد كه از قوانین پیروی كند. این موارد، احتمال جریمه این كشور را حتی پس از خروج از اتحادیه اروپا افزایش می دهد.

انگلیس در اواخر سال گذشته از اتحادیه اروپا، از جمله مدار دیوان عدالت اروپا (ECJ) خارج شد. با این حال موافقت کرد که احکام دادگاه اروپا را در مواردی که هنوز عضو اتحادیه اروپا بوده است، بپذیرد.

دادگاه در اولین حکم خود علیه انگلیس از زمان برگزیت، اعلام کرد که این کشور به طور سیستماتیک و مداوم، محدودیت های اتحادیه اروپا برای دی اکسید نیتروژن (NO2) را در 16 منطقه، از جمله لندن، منچستر، منطقه شهری تساید در شمال شرقی انگلیس و گلاسکو، بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ نقض کرده است.

دادگاه اعلام کرد لندن محدودیت های ساعتی دی اکسید نیتروژن را نیز نقض کرد و این کشور نتوانست تدابیری را برای کنترل وضعیت، در حد مجاز آلودگی در کوتاهترین زمان ممکن اتخاذ کند.

دادگاه به انگلیس دستور داد آلودگی دی اکسید نیتروژن را به زیر حد مجاز اتحادیه اروپا برساند. در صورت عدم انجام این کار، کمیسیون اروپا می تواند اقدامات قانونی بیشتری را با اعمال مجازات های مالی انجام دهد.

وزارت محیط زیست انگلیس گفت که در حال بررسی رای دادگاه است.

حمل و نقل جاده ای منبع اصلی انتشار NO2 است. این بدین معنی است که مناطق شهری بیشترین آسیب را می بینند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا می تواند باعث دیابت، بیماری های ریوی و سرطان شود.

تحقیقات سال گذشته نشان داد که آلودگی هوا، در سال ۲۰۱۳, منجر به مرگ دختر دانش آموز لندنی الا کسی-دبرا شد که از آسم شدید رنج می برد‌.

این کشور در تلاش برای جلوگیری از آلودگی و تحقق اهداف آب و هوایی، متعهد شده است كه فروش خودروهای جدید بنزینی و دیزلی و وانت را از سال 2030 ممنوع كند.

لندن همچنین امسال منطقه بسیار کم آلاینده خود را گسترش می دهد که خودروها برای ورود به آن نیاز به استانداردهای سختگیرانه دارند یا روزانه باید عوارض پرداخت کنند.

منبع: reuters

https://zistonline.com/vdcjxoeo.uqetazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما