تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : 83872
زیست آنلاین: طبق اعلام وزارت محیط زیست اندونزی، این کشور که سومین جنگل بارانی بزرگ جهان در آن قرار دارد، سال گذشته با کنترل موثرتر آتش سوزی جنگل ها و محدود کردن پاکسازی زمین های جنگلی، میزان جنگل زدایی را 75 درصد کاهش داد.
کاهش نرخ جنگل زدایی در اندونزی
به گزارش زیست آنلاین، روندا سوگاردیمن، یک مقام ارشد وزارت محیط زیست و جنگلداری روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت، جنگل زدایی در سال 2020 حدود 115500 هکتار تخمین زده می شود، در حالی که در سال 2019 جنگل زدایی حدود 462،500 هکتار بود.

اندونزی مستعد آتش سوزی های سالانه جنگل ها است که به گفته دولت، اغلب به طورعمدی توسط کشاورزان به عنوان یک روش ارزان پاکسازی زمین انجام می شود و شعله های آتش به ویژه در فصل خشک به طور غیرقابل کنترل گسترش می یابد.

گروه جهانی محیط زیست Greenpeace با تردید در این گفته ها اظهار داشت: به احتمال زیاد میزان جنگل زدایی در سال 2020 به دلیل کاهش فعالیت اقتصادی به دلیل همه گیری ویروس کرونا و همچنین هوای مرطوب غیرمعمول کاهش یافته است.

بانک جهانی اعلام کرد که آتش سوزی در سال 2019 حداقل 5.2 میلیارد دلار خسارت اقتصادی برای اندونزی به همراه داشته است که برابر با 0.5 درصد از تولید ناخالص داخلی اندونزی است.

کنترل جنگل زدایی بخشی از تعهدات اندونزی در توافقنامه پاریس برای مقابله با تغییرات آب و هوایی است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdchi6n6.23nxqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما