تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 83285
زیست آنلاین: طبق طرح پیشنهادی، از 30 درصد از آب و خاک قاره اروپا تا سال 2030 محافظت خواهد شد.
حرکت اروپا برای محافظت از طبیعت خود
 

به گزارش زیست آنلاین، شورای محیط زیست اتحادیه اروپا روز جمعه از پیشنهاد رئیس این اتحادیه برای ایجاد مناطق حفاظت شده برای 30 درصد از آب و خاک این قاره تا سال 2030، همراه با اقدامات قانونی لازم برای تقویت حفاظت از جنگل ها حمایت کرد. اما همزمان هیئت حاکمه اروپا به دلیل عدم لغو یارانه های کشاورزی که باعث آلودگی می شود، توسط فعالان محیط زیست و اقلیم مورد انتقاد قرار است.  

انگلیس، کانادا و ایالت کالیفرنیا در آمریکا در ماه های اخیر تعهدات حفاظتی مشابهی داده اند. وعده های آنها، غالباً بدون نقشه راه دقیق، در پی یک گزارش مهم علمی که مورد حمایت سازمان ملل متحد است و خواستار تغییر تحول در نحوه استفاده انسان از زمین و آبها کره زمین است تا از عواقب ناگوار از جمله تهدید تامین مواد غذایی جهانی و بهداشت جلوگیری شود، داده شده است.   

اینکه آیا این تغییرات به زودی انجام می شود یا نه، به این بستگی دارد که کشورها در مذاکرات سال آینده پیرامون توافق جهانی جدید برای محافظت از طبیعت در اجلاس بین المللی که قرار است در کونمینگ چین برگزار شود، چه توافقی می کنند.  

در پیش نویس پیشنهادی برای این مذاکرات، از کشورهای جهان خواسته شده است در کنار سایر اهداف اقلیمی، از حداقل 30 درصد کره زمین محافظت کنند.  

مطالعات اخیر نقشه هایی را ارائه داده است که در آن مناطق با بیشترین ارزش برای تنوع زیستی و ذخیره کربن نشان داده شده است.   

تعهدات قبلی برای حفاظت از طبیعت، به دلیل کشاورزی ناپایدار، صید بی رویه و آلودگی، که جهان را در آستانه سقوط فاجعه بار تنوع زیستی قرار داده است، ناکام ماند.  

در پیشنهاد تنوع زیستی اتحادیه اروپا همچنین تلاش شده است تا سال 2030 میزان استفاده از سموم دفع آفات 50 درصد کاهش یابد و با برداشتن سدها و سایر سازه های آبی ساخته شده توسط بشر، 25 هزار کیلومتر رودخانه به حالت جریان آزاد خود بازگردد.  

کمیسیون اروپا هنوز قانونی را در مورد طرح پیشنهادی تنوع زیستی آماده نکرده است. قانون گذاران باید قبل از تبدیل شدن به قانون، در مورد آن رأی گیری کنند.  

منبع: The New York Times https://zistonline.com/vdcft0dc.w6dmcagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما