تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 83751
زیست آنلاین: صنعت آلومینیوم چین باید ظرفیت اختصاصی برق زغال سنگ خود را در دهه آینده تعطیل کند تا پکن در مسیر تحقق تعهدات کربن خود باقی بماند.
صنعت آلومینیوم چین مانع رسیدن به اهداف اقلیمی
به گزارش زیست آنلاین، بخش تحقیقاتی آب و هوای Ember می گوید، بخش آلومینیوم چین باید ظرفیت اختصاصی برق زغال سنگ خود که معادل بیش از کل ظرفیت زغال سنگ آلمان است را در دهه آینده تعطیل کند تا پکن در مسیر تحقق تعهدات کربن خود بماند.

چین بیش از نیمی از آلومینیوم جهان را تولید می کند. این کشور در سال 2020، 37 میلیون تن آلومینیوم تولید کرد.

مجموعه Ember ، در گزارش خود اعلام کرد دی اکسید کربن منتشر شده از تولید آلومینیوم چین در سال گذشته، از کل کشورها، از جمله اندونزی و برزیل بیشتر بوده است.

موی یانگ، نویسنده این گزارش، به رویترز گفت که اگر چین می خواهد تا اواسط قرن، کربن خنثی شود، نیاز به خاموشی حدود 47 گیگاوات ظرفیت زغال سنگ ناکارآمد و غیرضروری برای آلومینیوم دارد.

کل ظرفیت زغال سنگ آلمان در حال حاضر 42 گیگاوات است.

به گفته یانگ، تولیدکنندگان آلومینیوم در این کشور مدت ها است که به نیروگاه های برق خارج از شبکه متکی هستند و واحدهای تولید کننده، خود، حدود 65 در از برق مورد نیاز را تولید می کنند.

اما آنها توسط دولت تحت فشار قرار گرفته اند تا از منابع برق پاکتری استفاده کنند و به برنامه تجارت انتشار گازهای گلخانه ای چین بپیوندند.

یانگ اما می‌گوید: "هنوز اقدامات بیشتری لازم است. این چالش بسیار گسترده است."

وی گفت: کارخانه های ذوب فلزات باید از الکتریسیته پاک تری در صورت امکان استفاده کنند. همچنین می توانند به بهبود بهره وری تولید و بازیافت بهتر آلومینیوم کمک کنند . وی همچنین افزود، چین باید تشویق به استفاده موثرتر از آلومینیوم در اقتصاد خود کند.

امبر می گوید، بیش از 45 درصد ظرفیت زغال سنگ چین در مرکز استان شاندونگ قرار دارد که بیش از یک سوم آن یا 17 گیگاوات، متعلق به بزرگترین تولید کننده بخش خصوصی، China Hongqiao Group است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcdf50j.yt0sk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما