تاریخ انتشار :شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 83796
زیست آنلاین: کاخ سفید اعلام کرد طوفان شدید زمستانی که تگزاس و ایالت های اطراف را در نوردیده است، نوعی رخداد شدید آب و هوایی است که تغییرات آب و هوایی باعث بوجود آمدن آن است و اظهارات مقامات تگزاس مبنی بر اینکه "انرژی سبز" باعث قطع گسترده برق است را رد کرد.
آیا تغییرات اقلیمی عامل طوفان زمستانی تگزاس است؟
به گزارش زیست آنلاین، بحران در بزرگترین ایالت تولیدکننده نفت و گاز آمریکا، رئیس جمهور دموکرات را در تقابل با گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس، که در ابتدا پیروزی بایدن در انتخابات 2020 را رد کرد، قرار داده است.

ابوت در ژانویه به مقامات ایالتی دستور داده بود تا با دستورات بایدن در این ایالت برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، از جمله متوقف کردن مجوز های جدید نفت و گاز و قطع یارانه های سوخت فسیلی، مبارزه کنند.

کاخ سفید در بیانیه ای گفت: بایدن اواخر روز پنجشنبه با ابوت صحبت کرد و وعده داد که دولت فدرال به همکاری با مقامات محلی و ایالتی برای تأمین نیازهای اساسی آسیب دیدگان ادامه خواهد داد.

بایدن همچنین گفت که به آژانس های دیگر فدرال دستور می دهد تا اقدامات فوری را که می توانند برای کمک به تگزاس ها انجام شوند، بررسی کنند.

لیز شروود-رندال، مشاور امنیت داخلی کاخ سفید، پیش از این به خبرنگاران گفته بود که برق بیش از یک میلیون نفر همچنان در اثر طوفان قطع است و علت آن تغییرات آب و هوایی است، که برخی از مقامات جمهوری خواه در ایالت های آسیب دیده آن را تکذیب یا کم اهمیت جلوه داده اند.

او در جلسه توجیهی کاخ سفید گفت: حوادث شدید آب و هوایی که در این هفته تجربه می کنیم، باز هم به ما نشان داد که تغییرات آب و هوایی واقعی است و اکنون اتفاق می افتد و ما به اندازه کافی برای آن آماده نیستیم."

ابوت تلاش های دموکرات ها برای انتقال به منابع انرژی سبز و جاگزینی با سوخت های فسیلی را عامل قطعی برق دانست.

اما شروود-رندال خاطرنشان کرد که آژانس تگزاس که شبکه برق این ایالت را اداره می کند، گفته بود که اختلال در انرژی خورشیدی و بادی کمترین عامل در خاموشی است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdccemq4.2bq1o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما