تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 83583
زیست آنلاین: آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) روز دوشنبه اعلام کرد که در حال نهایی کردن اولین استانداردهای پیشنهادی برای انتشار گازهای گلخانه ای از صنعت هواپیمایی است.
اولین قوانین مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای صنعت هواپیمایی ایالات متحده در حال نهایی شدن است
به گزارش زیست آنلاین، EPA اعلام کرد که الزامات جدید این آژانس برای هواپیماهای مورد استفاده در هوانوردی تجاری و جت های تجاری بزرگ، ایالات متحده را با استانداردهای بین المللی همسو می کند.

در سال 2016، سازمان بین المللی هواپیمایی سازمان ملل (ICAO) بر روی استانداردهای جهانی انتشار هواپیما، شامل تولیدکنندگان هواپیماهای کوچک و بزرگ، از جمله ایرباس SE و بوئینگ، توافق کرد. هر دو شرکت نیز از این استانداردها پشتیبانی کردند.

بوئینگ روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: قانون نهایی برای حفاظت از محیط زیست و حمایت از رشد پایدار پروازهای تجاری و اقتصاد ایالات متحده حیاتی است.

منتقدان می گویند آژانس باید قوانین سختگیرانه تری در مورد آلایندگی داشته باشد.

نی پتسونک، مشاور بین المللی صندوق دفاع از محیط زیست در بیانیه ای گفت: قانون ناکار آمد EPA با توجه به بحران آب و هوا اصلا کافی نیست. وظیفه دولت جدید بایدن-هریس است که به سرعت برای تقویت این استاندارد حرکت کند.

در ماه اکتبر، 11 ایالت آمریکا به رهبری کالیفرنیا و منطقه  کلمبیا از EPA خواستند تا استانداردها را تقویت کند.

آن ها اعلام کردند که پیشنهاد EPA فناوری موجود  را بیش از 10 سال به عقب خواهد برد و منجر به هیچ گونه کاهش گازهای گلخانه ای در مقایسه با تجارت معمولی نخواهد شد.

هواپیماهایی که مشمول پوشش قانون پیشنهادی می شوند، 10 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای حمل و نقل ایالات متحده و 3 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تشکیل می دهند. آنها بزرگترین منبع انتقال گازهای گلخانه ای هستند که مشمول قوانین نمی باشند. قوانین جدید شامل هواپیماهای نظامی نمی شود و بعد از ابلاغ رسمی در روزهای آینده، لازم الاجرا خواهد شد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcgwn97.ak9w74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما