تاریخ انتشار :شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : 83559
زیست آنلاین: روز گذشته دولت ژاپن اعلام کرد قصد دارد در طرحی برای رسیدن به انتشار صفر خالص کربن و درآمد سالانه تقریباً 2 تریلیون دلاری سبز تا سال 2050، در 15 سال آینده وسایل نقلیه بنزینی را کنار بگذارد.
ژاپن قصد دارد وسایل نقلیه بنزینی را تا پانزده سال دیگر کنار بگذارد
به گزارش زیست آنلاین، روز گذشته دولت ژاپن اعلام کرد قصد دارد در طرحی برای رسیدن به انتشار صفر خالص کربن و درآمد سالانه تقریباً 2 تریلیون دلاری سبز تا سال 2050، در 15 سال آینده وسایل نقلیه بنزینی را کنار بگذارد. 

"استراتژی رشد سبز"، صنایع هیدروژنی و خودرو را به عنوان یک برنامه عملی برای دستیابی به تعهد یوشیده سوگا، نخست وزیر ژاپن، برای حذف انتشار کربن به صورت خالص تا اواسط قرن مد نظر قرار داده است.

سوگا، سرمایه گذاری سبز را به عنوان یک اولویت اصلی برای کمک به احیای اقتصاد متاثر از بیماری همه گیر کرونا و همسو سازی ژاپن با اتحادیه اروپا، چین و سایر اقتصادهای جهان که اهداف جاه طلبانه انتشار دارند، قرار داده است.

"یوکاری تاکامورا"، استاد دانشگاه توکیو گفت: دولت اهداف بلند پروازانه ای را برای دستیابی به جامعه بدون کربن در سال 2050 تعیین کرده است. ایجاد اهداف مشخص و جهت دهی به سیاست ها در استراتژی رشد سبز، انگیزه هایی برای سرمایه گذاری شرکت ها در فناوری های آینده خواهد بود.

دولت با هدف قرار دادن سالانه 90 تریلیون ین (870 میلیارد دلار) در رشد اقتصادی اضافی از طریق سرمایه گذاری و فروش سبز تا سال 2030 و 190 تریلیون ین (1.8 تریلیون دلار) تا سال 2050، مشوق های مالیاتی و سایر حمایت های مالی را به شرکت ها ارائه خواهد کرد.

یک صندوق سبز 2 تریلیون ینی، از سرمایه گذاری شرکت ها در فناوری های سبز پشتیبانی می کند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjhieo.uqetizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما