تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : 83548
زیست آنلاین: ذرات میکروپلاستیک برای اولین بار در جفت جنین یافت شده است.
میکروپلاستیک ها به همسایگی جنین ها رسیدند
ذرات میکروپلاستیک برای اولین بار در جفت جنین یافت شده است. محققان می گویند: این مسئله بسیار نگران کننده است.

تأثیر میکروپلاستیک بر بدن  انسان هنوز ناشناخته است، اما دانشمندان گفتند كه این ذرات می توانند مواد شیمیایی را حمل كنند كه می توانند باعث آسیب دیدگی طولانی مدت یا اختلال در سیستم ایمنی در حال رشد جنین شوند. این ذرات به احتمال زیاد توسط مادران مصرف یا تنفس شده اند.

این ذرات در جفت چهار زن سالم که حاملگی و زایمان طبیعی داشتند، یافت شد. میکروپلاستیک ها در دو طرف جنینی و مادرانه جفت و غشایی که جنین در آن رشد می کند تشخیص داده شدند.

 فقط حدود 4 درصد از هر جفت، بررسی شد. با این حال، نتایج نشان می دهد تعداد کل میکروپلاستیک ها بسیار بیشتر بوده است. تمام ذرات تحلیل شده، پلاستیک هایی به رنگ های آبی، قرمز، نارنجی یا صورتی بودند که ممکن است از بسته بندی ها، رنگ ها یا مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی بوده باشند.

اندازه میکروپلاستیک ها عمدتا 10 میکرون (0.01 میلی متر) بود. به این معنی است که آنها به اندازه کافی کوچک هستند تا بتوانند در جریان خون حمل شوند. ممکن است این ذرات وارد بدن نوزادان شده باشند، اما محققان قادر به ارزیابی این موضوع نبودند.

محققان می گویند: با توجه به نقش حیاتی جفت در حمایت از رشد جنین و عملکرد به عنوان رابط با محیط خارجی، وجود ذرات پلاستیکی بالقوه مضر، بسیار نگران کننده است. برای ارزیابی اینکه آیا وجود میکروپلاستیک ممکن است باعث ایجاد پاسخهای ایمنی شود یا منجر به آزاد شدن آلاینده های سمی شده و آسیب برساند، باید مطالعات بیشتری انجام شود.

آلودگی میکروپلاستیک ها، به همه نقاط زمین، از قله کوه اورست تا عمیق ترین اقیانوس ها رسیده است. مردم این ذرات ریز را از طریق غذا و آب مصرف و یا آنها را تنفس می کنند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdch6mn6.23nxkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما