تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 83381
زیست آنلاین: از اسپانیا تا کره جنوبی، چند داستان موفقیت جهانی در تلاش برای خنثی سازی کربن وجود دارد.
قهرمانان آب و هوا: اروگوئه
به گزارش زیست آنلاین، در حالی که دنیا باید منتظر بماند تا ببیند آیا جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده می تواند به وعده انتخاباتی خود در مورد معامله جدید سبز 2 میلیارد دلاری عمل کند  یا خیر، اما کشورها در سایر نقاط جهان، اهداف خنثی شدن کربن را تعیین کرده و با برنامه های کلان برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای، ایجاد شغل های جدید و کاهش قیمت انرژی به سمت آن می روند. 

اروگوئه سال گذشته، اروگوئه از نظر تأمین برق از انرژی بادی و خورشیدی در رتبه چهارم جهان قرار گرفت. آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که این کشور با سهم 36 درصدی، تنها بعد از دانمارک (50 درصد)، لیتوانی (41 درصد) و لوکزامبورگ (37 درصد) قرار دارد. در صورت اضافه شدن انرژی برق آبی، اروگوئه با 97 درصد و یک جهش، از همه آنها جلوتر خواهد بود. این یک حرکت مثبت چشمگیر است.

بیست سال پیش، این کشور آمریکای جنوبی، تقریباً یک سوم برق خود را از سوزاندن سوخت های فسیلی تامین می کرد و مجبور بود از آرژانتین برق خریداری کند. این تغییر بین سالهای 2008 تا 2015، در زمان روسای جمهور سابق، تاباره وازکز و خوزه موزیکا اتفاق افتاد. آنها می خواستند هزینه ها را کاهش دهند و قیمت انرژی را اصلاح کنند.

راز این موفقیت، یک دولت فعال بود تا یک کشور با هزینه زیاد. دولت با وعده تعرفه های ثابت و سیاست های پایدار، سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری کرد. بیش از 7 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری شد و به این کشور کمک کرد تا انتشار خود را 20 درصد کاهش دهد.

اسد رحمان، یکی از سازمان دهندگان کمپین Global New New Deal گفت که موفقیت اروگوئه نشان دهنده یک تعادل ایده آل در اولویت های اجتماعی و آب و هوایی است. این ها فقط مربوط به کربن نیست، بلکه کاهش قیمت انرژی و مقابله با فقر انرژی نیز هست.

این اتفاق در کشورهای دیگر آمریکای جنوبی و مرکزی نیز اتفاق افتاده است. کاستاریکا، به دلیل تولید تقریباً تمام برق خود با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، به ویژه زمین گرمایی و برق آبی، موفق به کسب جایزه های بین المللی شده است. انرژی برق آبی بیشترین انرژی را برای برزیل و پاراگوئه فراهم می کند اگرچه اغلب تأثیرات مخربی بر اکوسیستم ها و حیات وحش دارد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdccs1q4.2bq148laa2.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما