تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 83328
بنتلی ، خودروساز لوکس، ساخت خودروهای با سوخت فسیلی را تا سال 2030 متوقف خواهد کرد و هدف آن این است که در این مدت کاملاً از نظر کربن خنثی شود.
بنتلی ساخت خودرو های بنزینی را تا ده سال دیگر متوقف خواهد کرد
به گزارش زیست آنلاین، بنتلی، خودروساز لوکس، در یکی از بلندپروازانه ترین برنامه های تولیدکنندگان اتومبیل در انگلستان در حرکت به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، ساخت اتومبیل های با سوخت فسیلی را تا سال 2030 متوقف خواهد کرد و هدف آن این است که در این مدت کاملاً از نظر کربن خنثی شود.

این تولید کننده خودرو در مدت شش سال، ساخت اتومبیل های دارای موتور احتراق داخلی را متوقف و در عوض خودروی هیبریدی تولید می کند و سپس اولین اتومبیل های برقی خود را در سال 2025 تولید خواهد کرد.

تا سال 2030 این مجموعه فقط وسایل نقلیه الکتریکی که گاز خروجی از اگزوز آن، بدون کربن است، به فروش خواهند رساند.

تغییر سریع، به این معنی است که یک شرکت که به موتورهای بزرگ 12 سیلندر بنزینی با انتشار دی اکسید کربن زیاد مشهور است، قصد دارد به یکی از قهرمانان برجسته صنعت خودرو در انگلیس در زمینه پایداری محیط زیست تبدیل شود.

کارخانه Bentley’s Crewe، با وجود رقبای بزرگی مانند جگوار و لندروور، تنها کارخانه بزرگ در انگلیس است که متعهد به تولید اتومبیل های برقی در چنین بازه زمانی محدودی شده است.

آدریان هالمارک، مدیر اجرایی بنتلی می گوید: طی یک دهه، بنتلی، از یک تولید کننده اتومبیل لوکس 100 ساله، به یک الگوی جدید و پایدار تبدیل می شود.

این خودروساز همچنین متعهد خواهد بود که تا سال 2030 از هیچ پلاستیکی در کارخانه خود استفاده نکند و همچنین نسبت زنان و نیروهای خود از نژاد سیاه پوست، آسیایی و اقلیت به کل نیرهای خود را از 20 درصد در سال 2020 به 30 درصد برساند.

منبع:Guardian

https://zistonline.com/vdcdjs0j.yt0sx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما