تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 83255
زیست آنلاین: یک مطالعه جدید نشان داد که اگر مصرف جهانی انرژی تا سال 2050، 60 درصد کاهش یابد، 10 میلیارد نفر می توانند از شرایط زندگی مناسب بهره مند شوند.
جمعیت جهان می تواند با 60 درصد مصرف انرژی کمتر زنده بماند
به گزارش زیست آنلاین، دانشمندان دانشگاه لیدز تخمین زده اند که برای تأمین نیازهای اساسی انسان مانند غذا، آب، حمل و نقل، سرپناه و بهداشت به چه میزان انرژی برای جمعیت جهان نیاز است. آنها همچنین نیازهای مدرن تری مانند مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا، آموزش و دسترسی به فناوری از جمله تلفن، رایانه و اینترنت را نیز در نظر گرفتند.

این مطالعه نشان داد که استانداردهای مناسب زندگی می تواند برای جمعیت در حال رشد جهان با کمتر از 40 درصد انرژی مورد استفاده کنونی در سراسر جهان فراهم شود. این بدان معنی است که انرژی پاک می تواند به راحتی برای 10 میلیارد نفری که تا سال 2050 بر کره زمین زندگی می کنند کافی باشد.

دکتر جول میلوارد-هاپکینز مسئول تیم مطالعاتی گفت: در حال حاضر، تنها 17 درصد از مصرف نهایی انرژی جهان از منابع سوخت غیر فسیلی است. اما این مقدار، تقریباً 50 درصد از آنچه ما تخمین می زنیم برای تأمین سطح استاندارد مناسب زندگی برای همه در سال 2050 مورد نیاز است، می باشد.

این مطالعه نشان داد که مصرف بیش از حد ثروتمندترین افراد جهان باید کاهش یابد که این امکان را می دهد تا نابرابری های جهانی و ملی برطرف شود. با مبارزه با این ایده که "بیشتر بهتر است"، مصرف انرژی در کشورهایی که بیشترین مصرف را به ازای هر نفر دارند، باید تقریبا 95 درصد کاهش یابد.

نویسندگان این مطالعه تأکید می کنند که برای ایجاد این چشم انداز، باید تغییرات اساسی در همه جنبه های زندگی ما ایجاد شود، اما این به معنای "بازگشت به دوران تاریک" نیست.

منبع: euronews

https://zistonline.com/vdccpiq4.2bq1p8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما