تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 83251
زیست آنلاین: یک مطالعه علمی نشان می دهد که بازیابی مناطق طبیعی آسیب دیده از طریق بهره برداری انسانی می تواند یکی از موثرترین و ارزان ترین راه های مقابله با بحران آب و هوا باشد و در عین حال باعث جلوگیری از کاهش جمعیت حیات وحش شود.
بازیابی اراضی طبیعی تخریب شده برای ذخیره کربن و جلوگیری از انقراض گونه ها بسیار موثر است
به گزارش زیست آنلاین، اگر یک سوم از مناطق این سیاره که بیشتر از دیگر نقاط تخریب شده اند، احیا شوند و از مناطقی که هنوز در وضعیت خوبی قرار دارند حافظت شود، کربنی برابر با نیمی از کل انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از فعالیت های انسانی از زمان انقلاب صنعتی ذخیره می شود.

براساس این تحقیق که در مجله Nature منتشر شده است، این تغییرات از 70 درصد از انقراض پیش بینی شده گونه ها جلوگیری می کند.

دانشمندانی از برزیل، استرالیا و اروپا تعداد زیادی از مکان ها را در سراسر جهان شناسایی کردند که چنین مداخلاتی در آنها بیشترین تأثیر را خواهد داشت. از جنگل های گرمسیری گرفته تا تالاب های ساحلی. بسیاری از آنها در کشورهای در حال توسعه بودند، اما در هر قاره نقاط مهمی وجود دارد.

برناردو استرایبورگ، سرپرست محققین گفت: ما از مقدار آنچه یافتیم شگفت زده شدیم. تفاوت فاحشی که ترمیم می تواند ایجاد کند. بیشتر مناطق دارای اولویت در کشورهای در حال توسعه متمرکز هستند که می تواند یک چالش باشد اما به این معنی نیز هست که ترمیم آنها اغلب مقرون به صرفه خواهد بود.

فقط حدود 1 درصد از بودجه اختصاص یافته به بحران جهانی آب و هوای به بازیابی طبیعت اختصاص می یابد، اما این مطالعه نشان داد که چنین "راه حل های مبتنی بر طبیعت" از ارزان ترین راه های جذب و ذخیره دی اکسید کربن از جو است، که مزایای دیگر آن حفاظت از حیات وحش است.

منبع: Gaurdian

https://zistonline.com/vdcizrav.t1apw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما