تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 83200
زیست آنلاین: یک شرکت نیوزلندی با استفاده از میکروب ها توانسته است طلای موجود در زباله های الکترونیکی را استخراج کند.
استخراج طلا از زباله های الکترونیکی با استفاده از میکروب ها
به گزارش زیست آنلاین، تلفن های همراه، تبلت ها، لپ تاپ ها، ساعت های هوشمند بخشی از دنیای مدرن هستند که ارتباط، سرگرمی و اطلاعات را برای ما به ارمغان می آورند.

با توجه به علاقه ما برای خرید مدل های جدیدتر، این تجهیزات بعد از استفاده دور انداخته می شود.

فرهنگ "دور ریختن" معمولاً به این معنی است که مصرف کنندگان به محض ورود دستگاه های جدید به بازار، از شر دستگاه های جدید خلاص می شوند. عادتی که می تواند تأثیر بسزایی در روند تولید زباله و محیط زیست داشته باشد.

اخیرا تحقیقات نشان داد که 53.6 میلیون تن زباله الکترونیکی در سال 2019 تولید شد که تنها 17.4 درصد از این مقدار رسماً جمع آوری و بطور صحیح بازیافت شده است.

همزمان با نگرانی در مورد رشد زباله های الکترونیکی، برخی از شرکت ها در حال حاضر به علم شیمی روی آورده اند تا راه حل هایی برای بازیافت مواردی مانند تلفن های همراه قدیمی بدست بیاورند و همزمان مواد ارزشمند آن را استخراج کنند.

یکی از این نمونه ها، کارهایی است که توسط یک شرکت فناوری نیوزلندی به نام Mint Innovation انجام شده است.

مااولی کراش، مدیر گروه علمی این شرکت، به CNBC گفت: ما یک فرایند بیولوژیکی برای بازیابی فلزات با ارزش از موادی مانند ضایعات الکترونیکی بوجود آورده ایم.

کراش توضیح داد که سیستم Mint Innovation شامل گرفتن مواد قراضه و آسیاب کردن آنها در ماسه است.

به عنوان مثال، وقتی به صفحه یک مدار نگاه می کنید، تراشه های زیادی درون آن قرار دارد. بنابراین باید مطمين شویم که تمام آن ها در معرض این مایع قرار دارند. دلیل این کار این است که باید اطمینان حاصل کنیم که تمام فلزات موجود را در معرض فرآیند شستشوی شیمیایی بعدی قرار می دهیم.

وقتی نوبت به بازیابی یک ماده با ارزش مانند طلا می رسد، تکنیک مورد استفاده توسط Mint Innovation، که از آن به عنوان "فرآیند اصلاح مجدد" یاد می شود شامل چندین مرحله است.

 

ابتدا این ضایعات با پودری مخصوصی ترکیب می شوند. سپس میکروب ها به مخلوط اضافه می شوند. اتمهای طلا در فرآیندی به نام "جذب بیولوژیکی انتخابی" به آنها متصل می شوند. بعد از آن، میکروبهای پوشیده شده از طلا فیلتر می شوند و خمیری تولید می کنند که خاکستر شده و سپس به طلای جامد "بازیافت شده" تبدیل می شود.
منبع: CNBC

https://zistonline.com/vdccxiq4.2bq1x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما