تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 83105
زیست آنلاین: به علت فعالیت های هدفمند در شهر های کلیدی چین، آلودگی هوا بعد از یک پیک در سال ۲۰۱۳ به کمتر از مقدار سال ۱۹۹۳ رسیده است.
آلودگی هوای چین در حال کاهش است
به گزارش زیست آنلاین، به علت فعالیت های هدفمند در شهر های کلیدی این کشور، آلودگی هوا بعد از یک پیک در سال ۲۰۱۳ به کمتر از مقدار سال ۱۹۹۳ رسیده است.

مدت زمان بسیار زیادی پکن با تصاویر هوای آلوده در اخبار نشان داده می‌شد. اما اکنون طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی، هند در صدر کشورهای آلوده است.

اخیراً یک مطالعه نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در چین که در سال ۲۰۱۳ به حداکثر رسیده بود اکنون به کمتر از میزان سال ۱۹۹۰ رسیده است. اقدامات متناسب و کارآمد باعث شد بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ آلودگی ذرات در ۷۴ شهر این کشور به طور میانگین ۳۳ درصد کاهش یابد.

صنعت و ترافیک پاکسازی شد و مقابله با سوختهای مورد استفاده در خانه ها نیز نقش زیادی داشت. در سال ۲۰۰۵، ۶۱ درصد از خانه های چین برای پخت و پز از زغال یا چوب استفاده می کردند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ این مقدار به ۳۲ درصد کاهش پیدا کرد.

اطراف پکن برای سیستم های گرمایشی تنها استفاده از گاز طبیعی مجاز شد و انرژی های تجدیدپذیر در سراسر این کشور گسترش یافتند.

با این حال، سالانه یک میلیون و دویست و پنجاه هزار چینی بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. در سال 2005، سازمان بهداشت جهانی، دستورالعمل هایی برای آلودگی ذرات و اهداف موقت برای ارزیابی پیشرفت کشورها تعیین کرد. امروز 81 درصد از جمعیت چین، هوایی را تنفس می کنند که هنوز اولین اهداف موقت را برآورده نکرده است. کنترل آلودگی هوا بسیار دشوار است. کشورهای دیگر می توانند از تجربیات چین استفاده کنند که چگونه سوخت های فسیلی علی الخصوص زغال سنگ را در صنایع خود محدود کرده است.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdcgnq97.ak9wz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما