تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 82978
زیست آنلاین: چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان است و بیشتر از هر کشور دیگری در جهان در حال ساخت نیروگاه می باشد که باعث می شود کربن زدایی، به منظور جلوگیری از تغییرات آب و هوایی بسیار با اهمیت باشد.
60 درصد از انرژی چین تا سال 2030 پاک خواهد بود
به گزارش زیست آنلاین، چین بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان است و بیشتر از هر کشور دیگری در جهان در حال ساخت نیروگاه می باشد که باعث می شود کربن زدایی، به منظور جلوگیری از تغییرات آب و هوایی بسیار با اهمیت باشد.

اما هزینه های انرژی بادی، خورشیدی و ذخیره انرژی آنقدر سریع کاهش یافته است که اکنون انرژی پاک، بسیار ارزان تر از ساخت نیروگاه های سوخت فسیلی است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که کاهش قیمت انرژی پاک به این معنی است که چین می تواند تا سال 2030 با اطمینان 62 درصد از برق مورد نیاز خود را از منابع غیر فسیلی تامین کند، در حالی که هزینه ها نسبت به معمول 11 درصد کاهش می یابد. بار دیگر، حفظ آب و هوا ارزان تر از نابودی آن است.

در حالی که کاهش سریع قیمت های انرژی پاک، انتقال این انرژی را در چین امکان پذیر می کند، تنها سیاست هوشمند می تواند به آینده برق کم کربن دست یابد. این انتقال انرژی تمیز همچنین علاوه تمیز کردن هوای این کشور، باعث رشد اقتصادی پایدار بلند مدت خواهد شد.

کووید 19 باعث کاهش جهانی انتشار گازهای گلخانه ای شد. حدود 25 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای در چین در سه ماهه اول سال 2020 کاهش یافت. اما بدون اقدام قاطع برای تحول در سیستم انرژی این کشور، این بیماری همه گیر می تواند یک روند جدی در روند افزایش انتشار طولانی مدت در چین باشد. داده های ماه مه نشان می دهد که به دلیل سرعت برگشت مجدد ناشی از نیروگاه های ذغال سنگ و تولید سیمان، میزان انتشار آلاینده ها 4 تا 5 درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.

منبع: forbes

https://zistonline.com/vdcdjn0j.yt0x56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما