تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 82972
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار از انجام ۳۵۹ مورد پایش واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی طی ۴ ماهه اول امسال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش زیست آنلاین، شیدا اکار با اعلام این خبر گفت: در راستای نظارت و پایش واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی در سطح شهرستان شهریار و شناسایی منابع و عوامل آلودگی، طی چهارماهه نخست سال جاری تعداد ٣٥٩ مورد پایش زیست محیطی در شهرستان صورت پذیرفته که در طی این پایشها و به‌منظور بررسی عملکرد سیستمهای تصفیه فاضلاب موجود، تعداد ١٥ مورد نمونه‌برداری از خروجی فاضلاب واحدها انجام شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به مشاهده نواقص و تخلفات زیست محیطی در تعدادی از این واحدها، ٣٥ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده و متخلف صادر و ابلاغ شده است.

به گزارش تسنیم، اکار با اشاره به عدم توجه برخی مسئولان واحدها به اخطاریه‌های صادره و تداوم روند ایجاد آلودگی اظهار کرد: تعداد ٢٣ مورد پرونده حقوقی نیز برای واحدهای آلاینده محیط زیست و تهدید‌کننده بهداشت عمومی به موجب قوانین جاری در مرجع قضایی تشکیل شده که ضمن پلمب یک واحد متخلف، یک مورد حکم جلب، ٦ مورد رای حبس یک ساله و 5 مورد جزای نقدی برای ١٣ مورد از پرونده‌ها صادر شده و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار تصریح کرد: بررسی و رسیدگی به 105 مورد استعلام واصله، 58 مورد شکایت مردمی، ١٣ مورد خوداظهاری ارائه شده از سوی واحدهای مشمول خوداظهاری از دیگر اقدامات این اداره در طی 4 ماه گذشته بوده است.

https://zistonline.com/vdchiwn6.23niqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما