تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 82970
زیست آنلاین: بطری های پلاستیکی کنار جاده یک چشم انداز مشترک دارند، یک یادآوری ناشناخته از این که چگونه اغلب محصولات مصرفی با بی دقتی دور انداخته می شوند.
رانندگی در بزرگراه پلاستیکی
به گزارش زیست آنلاین، اکنون ممکن است برخی از این بطری ها بخشی ازیک جاده شوند.

یک شرکت آمریکایی فرایندی را طراحی کرده است که از پلاستیک بازیافت شده در بهسازی مجدد جاده ها استفاده می شود، نوآوری که می تواند انقلابی در این صنعت باشد در حالی که منافع زیست محیطی نیز دارد.

شان ویور، رئیس شرکت TechniSoil Industrial می گوید که جاده هایی که در آن ها از فرایند روکش آسفالت این شرکت استفاده شده است، محکم تر، مسطح تر، ایمن تر و با دوام تر از جاده های ساخته شده با آسفالت معمولی هستند.

همه افرادی که به این جاده نگاه کردند گفتند که این یکی از جالبترین فن آوری های ساخت و ساز جاده ای تا به امروز خواهد بود. هزینه روشی که ما ارائه می دهیم ارزان تر از روشی است که جاده ها به روش سنتی احیا می شوند.

در این فرایند، چهار ماشین آلات ساختمانی بزرگ است که "قطار بازیافت" نامیده می شوند، به یکدیگر وصل می شوند. این قطار، سه اینچ آسفالت بالای جاده را جمع می کند، آنها را خرد کرده و با بیندر G5 این شرکت که حاوی ۲ تا ۲۰ درصد پلاستیک آب شده است، مخلوط می کند.

در این عملیات گرما دخیل نیست، که اساساً چسب سنتی را ( قیر که محصول جانبی باقی مانده از پالایش روغن) با یک کامپوزیت پلاستیکی محکم جایگزین می کند.

ویور گفت شرکت وی تنها شرکتی است که کل آسفالت را بازیافت می کند واین باعث می شود تکنیک جدید مقرون به صرفه باشد.

منبع: usatoday

https://zistonline.com/vdcfx1dc.w6d0eagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما