تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 82950
زیست آنلاین: یک عدد موز، تخم مرغ آب پز، کوکی های شکلاتی. در فروشگاه های سراسر ژاپن، این کالاها در یک مورد مشترک هستند: آنها به طور معمول در بسته بندی های پلاستیکی فروخته می شوند.
گام جدی ژاپن برای مقابله با پلاستیک
به گزارش زیست آنلاین، به گفته سخنگوی لوسون، فروشگاه زنجیره ای ژاپنی، مغازه داران بر این باورند که اگر خرید ها در پلاستیک بسته بندی نشوند، تضمین رعایت استانداردهای ایمنی مواد غذایی در زنجیره تأمین سخت است.

از 540 میلیارد کیسه پلاستیکی خرید در سراسر جهان در سال، مصرف کنندگان ژاپنی حدود 30 میلیارد از آنها را مصرف می کنند.

برای درک مصرف بالای این کشور، می توان به این نکته اشاره کرد که جمعیت ژاپن دو برابر جمعیت انگلیس است، اما مصرف کیسه های پلاستیکی در این کشور 17 برابر بیشتر از انگلیس است.  در ایالات متحده، به تنهایی ۱۰۰ میلیارد پلاستیک در سال مصرف می شود.

ژاپن در پی تصویب قانونی در سال 1991 تلاش كرده است تا زباله های پلاستیكی خود را كاهش دهد. اما در حالی که سایر کشورها سالها است که برای کنار گذاشتن پلاستیک یکبار مصرف تلاش می کنند، ژاپن تلاش چندانی انجام نداده است.

اما اوضاع در حال تغییر است. دولت ژاپن برای هر کیسه پلاستیکی مبلغی بین 3 تا 5 ین تعیین کرد. این روش قبلاً در انگلستان و آمریکا اجرا شده است.

در سطح محلی، برخی از مناطق ژاپن برای کاهش استفاده از پلاستیک اقداماتی انجام داده اند. ساکنان کامیماتسو در جنوب ژاپن، شهری با جمعیت 1490 نفر، از سال 2003 سیاست زباله صفر را در پیش گرفتند. این شهر حدود 80.7 درصد از 301 تن زباله خانگی تولید شده در سال 2019 را بازیافت كرد.

در حالی که قانون پرداخت هزینه برای استفاده از کیسه های پلاستیکی نشانه ای از اقدامات مهم ژاپن برای کاهش مصرف پلاستیک است، کارشناسان معتقدند مبلغ در نظر گرفته شده ممکن است برای کاهش مصرف پلاستیک اثر گذار نباشد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcdzn0j.yt0xk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما