تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 82949
زیست آنلاین: کمپین جدیدی با عنوان "Badvertising" خواستار متوقف شدن تبلیغات خودروهای آلاینده شد.
تبلیغ خودروهای آلاینده ممنوع
به گزارش زیست آنلاین، این کمپین می گوید که دولت باید تبلیغات خودروهای شاسی بلند را مانند محدود کردن تبلیغات سیگار، کاهش دهد.

اما سخنگوی صنعت خودروسازی انگلیس گفت: شاسی بلندهای مدرن، جزو پاک‌ترین اتومبیل های تاریخ هستند و بسیاری از آنها می توانند با باتری کار کنند.

اما کارشناسان می گویند فروش اتومبیل های آلاینده، بر خلاف اهداف آب و هوایی انگلستان است و باید ممنوع شود.

سخنگوی دولت اعلام کرد: ما در حال تهیه یک برنامه بلندپروازانه برا کربن زدایی از سیستم حمل و نقل هستیم تا بتوانیم تا سال 2050 به هدف خود یعنی صفر خالص برسیم. ما همچنین اطلاعات گسترده ای در اختیار مصرف کنندگان قرار داده ایم تا در هنگام خرید وسیله نقلیه به انتخاب آن ها کمک کند.

خودروهای شاسی بلند در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از اتومبیل های جدید فروخته شده در انگلستان را تشکیل می دهند. این در حالی است که وسایل نقلیه کاملاً برقی کمتر از دو درصد از اتومبیل ها را تشکیل می دهند.

این گزارش که توسط اندیشکده سبز تهیه شده است می گوید: گرایش به سمت اتومبیل های شاسی بلند به دلیل تبلیغات گسترده آن ها است.

آنها می ترسند روند جهانی سریع فروش خودروهای شاسی بلند بزرگتر و آلاینده، اهداف آب و هوایی را به خطر بیندازد.

نویسندگان این گزارش خاطرنشان کردند که حتی موتورهای برقی نیز همه مشکلات این خودروها را برطرف نمی کنند.

به این دلیل که آنها هنوز هم هوا را از طریق ذرات حاصل از ترمز و لاستیک ها آلوده کرده و از منابع منتشره کننده کربن برای ساخت باتری های سنگین خود استفاده می کنند.

نویسندگان می خواهند تبلیغات اتومبیل هایی که متوسط انتشار کربن در آن ها بیش از 160 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر است و آن هایی که طولشان بیش از 4.8 متر است، ممنوع شود.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcb99bw.rhb5apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما