تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 82931
زیست آنلاین: کشاورزی یک تجارت دشوار است که موفقیت در آن به طیف وسیعی از عوامل از جمله آب و هوا بستگی دارد.
بهره گیری از انرژی خورشیدی در کشاورزی
به گزارش زیست آنلاین، سرمازدگی شدید و طغیان سیل می تواند به کسانی که محصول زراعی تولید و دامپروری می کنند آسیب برساند، در حالی که خشکسالی های شدید نیز توانایی ویرانی دارند.

زیمبابوه در جنوب آفریقا، یکی از کشورهایی است که به دلیل خشکسالی به سختی آسیب دیده است. تازه ترین گزارش جهانی در مورد بحران های غذایی (GRFC)، که در ماه آوریل منتشر شد اعلام کرد این کشور بدترین خشکسالی خود در دهه های اخیر را در سال 2019 تجربه کرده است.

این خشکسالی همراه با سایر رخداد های شدید آب و هوایی و عواملی از جمله مشکلات شدید اقتصادی، تأثیر مخربی برای این کشور داشته است. فقر گسترده، سطح بالای ایدز و بهره وری پایین محصولات زراعی باعث تضعیف امنیت غذایی این کشور شده است.

مشکلات زیمبابوه جدی و سیستماتیک است. در سطح محلی اما توسعه و معرفی تکنیک های کارآمد می تواند نقش مهمی داشته باشد.

هندسام فوندو، كشاورز زیمباوه ای در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: من به آب نگاه می کنم طوری که گویا خدای من است، زیرا تمام زندگی من وابسته به آن است.

فوندو از تکنیکی استفاده کرده است که از "کانتورهای سطح مرده"(dead level contours) برای برداشت آب باران استفاده می کند. به زبان ساده، یک کانتور سطح مرده یک کانال مسطح است که به داخل زمین حفر و می تواند برای ذخیره آب استفاده شود.

فوندو توضیح داد: من کار حفاری کانتورها را در سال 2000 شروع کردم، اما من در مورد "سطح مرده" نمی دانستم، فقط حفر کردم تا به آب برسم. اما اکنون من روش جدید برداشت آب یاد گرفتم.

برای کشاورزانی مانند وی اثبات شده است که انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی یک ابزار مفید است. کشاورزان برای تامین انرژی برای برداشت آب از گمانه ها، از پنل خورشیدی استفاده می کنند.

کارشناسان می گویند حتی تحولات جزئی می تواند نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی داشته باشد و اهمیت دادن به کشاورزی روستاها و اطراف شهر ها بسیار مهم است.

منبع: cnbc

https://zistonline.com/vdccsoq4.2bqi18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما