تاریخ انتشار :پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : 82929
زیست آنلاین: ویروس کرونا ممکن است برای چندین دهه به صورت کشف نشده در خفاش ها بوده باشد.
کووید 19 برای دهه ها در بین خفاش ها وجود داشته است
به گزارش زیست آنلاین، تحقیقات نشان می دهد یکی از نزدیکترین اجداد شناخته شده ویروس که باعث ایجاد کووید 19 می شود بین 40 تا 70 سال پیش وارد بدن خفاش ها شده است.

دانشمندان تردید دارند که کووید 19، یک ویروس طبیعی است یا از آزمایشگاه به بیرون درز کرده است. اما شواهد نشان می دهد که این ویروس ها با پتانسیل ظهور در انسان مدتی است که وجود دارند.

یکی از محققین در گفتگو با بی بی سی گفت: ما باید بدانیم که ویروس از کجا یا چگونه به انسان منتقل شده است. اگر اکنون معتقدیم که این ویروس در خفاش ها وجود دارد، ما باید خیلی بهتر آن ها را زیر نظر بگیریم.

وی گفت: این کار به لزوم نظارت بیشتر بر بیماری های نوظهور در انسان و انجام نمونه برداری بیشتر از جمعیت خفاش های وحشی، برای جلوگیری از بروز همه گیری های آینده، اشاره می کند. اگر این ویروس ها برای چندین دهه وجود داشته اند، به این معنی است که آنها فرصت زیادی برای پیدا کردن گونه های میزبان جدید پیدا کرده اند.

محققین ترکیب ژنتیکی Sars-CoV-2 را با یکی از ویروس های موجود در خفاش ها که به RaTG13 معروف است، مقایسه کردند. آن ها متوجه شدند که این دو ویروس جد مشترکی داشته اند اما چندین دهه پیش هر کدام به مسیر تکاملی خود ادامه داده اند.

پروفسور مارک پیج، استاد دانشگاه Reading می گوید: این مطالعه نشان می دهد که ویروس های کرونا که قادر به آلوده کردن انسان ها هستند به احتمال زیاد 40 تا 70 سال در خفاش ها وجود داشتند، اما کشف نشده بودند.

تحقیقات قبلی حاکی از آن بود که پنگولین ها ممکن است نقشی در تکامل Sars-CoV-2 داشته باشند، اما آخرین مطالعات خلاف این را نشان می دهد. این موجودات ممکن است از طریق تماس با سایر حیوانات وحشی به دلیل قاچاق، آلوده به ویروس شده باشند.

منبع: bbc

https://zistonline.com/vdcjhheo.uqe88zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما