تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 82912
زیست آنلاین: در پیش نویس برنامه انتخاباتی دموکرات ها برای ریاست جمهوری ، احداث 500 میلیون پنل خورشیدی و ۶۰ هزار توربین بادی در مدت 5 سال برنامه ریزی شده است. اما اشاره ای به حذف سوخت های فسیلی نشده است.
برنامه انتخاباتی دموکرات ها برای ریاست جمهوری/ از شتاب در تجدیدپذیرها تا انتشار خالص صفر تا سال 2050
به گزارش زیست آنلاین، پیش نویس برنامه انتخاباتی حزب دموکرات که در هفته جاری منتشر شد، به تشریح ظرفیت سازی انرژی بادی و خورشیدی پرداخته است که از پیش بینی های فعلی فراتر رفته و برای نصب 500 میلیون پنل خورشیدی در 5 سال آینده در کنار ۶۰ هزار توربین بادی جدید برنامه ریزی کرده است.

پیش نویس این برنامه که برای انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری است، هدف رسیدن به یک قدرت بدون کربن تا سال 2035 را نشان می دهد.

طبق برنامه دموکرات ها، ایالات متحده تلاش می کند تا سال 2050 یا قبل از آن، به انتشار گازهای گلخانه ای خالص صفر در اقتصاد خود دست پیدا کند.

دموکرات ها می گویند برای رسیدن به این هدف و برای "آغاز یک انقلاب در انرژی پاک" سرمایه گذاری های تاریخی، تحولات عمومی و خصوصی را بسیج می کند.

پیش از این بسیاری از فعالان اقلیمی برای تقویت پیشنهادهای اقلیمی این برنامه، حزب دموکرات را تحت فشار گذاشتند.

در برنامه دموکرات ها، پانصد میلیون پنل خورشیدی با ظرفیت حدود 175 گیگاوات طی پنج سال اضافه خواهد شد. در شرایط فعلی، پیش بینی می شود ایالات متحده از سال 2020 تا 2025، 113 گیگاوات به ظرفیت خورشیدی خود اضافه کند. این به این معنی است که برنامه دموکرات ها تنها 50 درصد به ظرفیت فعلی اضافه خواهد کرد.

اگر شرایط تغییر نکند، در دوره بعدی ریاست جمهوری بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵, حدود ۳۷ گیگاوات انرژی باد اضافه می شود. وعده ۶۰ هزار توربین بادی، حتی اگر از توربین های با ظرفیت پایین استفاده شود، یعنی اضافه شدن ظرفیت قابل توجه ۱۸۰ گیگاوات به ظرفیت شبکه این کشور. طبق اعلام انجمن انرژی بادی آمریکا، حدود ۶۰ هزار توربین ساحلی با ظرفیت 110 گیگاوات در حال بهره برداری هستند.

دموکرات ها اعلام کردند علاوه بر پیگیری فن آوری های انرژی پاک برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای، در برنامه های تحقیق و توسعه برای فناوری هایی مانند جذب و تجزیه کربن سرمایه گذاری می کنند. برنامه های که دانشمندان می گویند برای جلوگیری از افزایش دمای زمین لازم است.

منبع: greentechmedia

https://zistonline.com/vdcb59bw.rhb58piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما