تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 82885
پس از کاهش محدودیت های کرونایی

کاهش انتشار کربن در انگلیس نصف شد

زیست آنلاین: میزان انتشار گازهای گلخانه ای از بخش های انرژی و حمل و نقل با افزایش رفت و آمد و حضور افراد در محل کار افزایش یافته است.
کاهش انتشار کربن در انگلیس نصف شد
به گزارش زیست آنلاین، انتشار کربن در انگلیس پس از کاهش محدودیت های کرونایی دوباره شروع به رشد کرد و باعث شد "پس انداز کربن" که به دلیل ویروس کرونا ایجاد شده بود، طی چند هفته به نیمه برسد.

با توجه به داده های جدید، انتشار گازهای گلخانه ای از بخش های انرژی و حمل و نقل در ماه گذشته با بازگشت بیشتر افراد به کار و افزایش تقاضا برای سوخت های فسیلی افزایش پیدا کرده است.

این اطلاعات نشان می دهد که انتشار کربن انگلیس در چهار هفته اول محدودیت ها در مقایسه با داده های انتشار کربن در سال 2018، 36 درصد کاهش پیدا کرد.

اما تا ژوئن، کل میزان صرفه جویی در تولید گازهای گلخانه ای در انگلیس به 16 درصد کاهش یافت زیرا تعداد بیشتری اتومبیل به خیابان ها بازگشتند و تقاضا برای انرژی افزایش پیدا کرد.

در آغاز اعمال محدودیت ها، انتشار کربن در بخش هوایی 90 درصد، در بخش وسایل نقلیه و جاده ای، 60 درصد و و در بخش انرژی 30 درصد کاهش داشت.
در ماه گذشته اما در بخش جاده ای کاهش ۶۰ درصدی به ۳۰ درصد و در بخش انرژی کاهش ۳۰ درصدی به ۱۵ درصد تقلیل پیدا کرد.

این داده ها حاکی از شکنندگی کاهش کوتاه مدت انتتشار کربن انگلیس در طول محدودیت های کرونایی و نیاز به تغییرات اساسی در اقتصاد، برای رسیدن به اهداف بلند مدت کاهش کربن است.

منبع: guardian

https://zistonline.com/vdcamana.49nua15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما